ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصمیم عجیب مرسدس بنز؛ وداع با DTM برای حضور در مسابقات خودروهای برقی

مسابقات قهرمانی تورینگ کار آلمان (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) یا دی تی ام یک سری مسابقات اتومبیل رانی است که در ابتدا در بین سال های ۱۹۸۴ تا سال ۱۹۹۶ برگزار می شد، بعد از یک ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

مسابقات قهرمانی تورینگ کار آلمان (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) یا دی تی ام یک سری مسابقات اتومبیل رانی است که در ابتدا در بین سال های ۱۹۸۴ تا سال ۱۹۹۶ برگزار می شد، بعد از یک دوره توقف سه ساله این رخ داد مجددا از سال ۲۰۰۰ تا به امروز هر سال به عنوان پر بیننده ترین و بزرگترین مسابقه اتومبیل رانی اروپا برگزار می شود.

این مسابقات ابتدا در آلمان سپس با افزایش محدوده به دیگر نقاط اروپا رسید، امروزه دی تی ام در چندین کشور برگزار می شود و بسیاری از راننده های موفق دنیای خودرو کار خود را از این سری مسابقات آغاز کرده اند.

در آخرین اخبار مربوط به DTM گروه خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرده است که قصد دارد در پایان سال ۲۰۱۸ از این تورنمنت آلمانی خارج شود.

همچنین این تولید کننده لوکس تاکید کرده است که برای شرکت در مسابقات قهرمانی فرمول E که مخصوص خودروهای برقیست برای فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ برنامه دارد و قطعا در این سری مسابقات شرکت کرده و به دنبال کسب مقام برتر است.

مرسدس در اواخر دهه ۱۹۸۰ به شدت درگیر  تورنمنت DTM بود و زمانی که در سال ۲۰۰۰ برگزاری مجددا این سری مسابقات اعلام شد یکی از شرکت کنندگان اصلی این مسابقه مرسدس محسوب می شد.

تصمیم مرسدس برای خروج از این مسابقات بدین معنی است که فقط ب ام و و آئودی برای فصل ۲۰۱۹ دی تی ام باقی خواهند ماند.

به نظر می رسد که مرسدس قصد دارد تمرکز و تلاش خود را بر روی مسابقات فرمول E قرار دهد. این خودروساز آلمانی به دنبال تصاحب جایگاه اول فصل ششم این مسابقات تماما الکتریکی در بخش خودروهای تک سرنشین است.

هر دو کارخانه ب ام و آئودی نیز ورود خود به مسابقات فرمول E را تایید کرده اند. علاوه بر این سه تیم، دیگر شرکت های خودروسازی مثل جگوار، فارادی فیوچر، دی اس و استارت آپ نیو نیز برای حضور در این سری مسابقات تماما الکتریکی اعلام آمادگی کرده اند.

مسابقات فرمول E درست شبیه تورنمنت فرمول یک است با این تفاوت که فقط خودروهای تماما الکتریکی اجازه شرکت در این مسابقات را دارد. فرمول E نیز شبیه فرمول یک یا نسکار زیر نظر فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی یا FIA برگزار می شود.

با عدم حضور مرسدس در مسابقات دی تی ام سوال های زیادی مطرح می شود. به نظر شما این مسابقات تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ آیا گروه های دیگری نیز از آن خارج خواهند شد که سرنوشت این رقابت ها را در هاله از ابهام فرو می برد.

به خصوص آنکه ب ام و نیز اخیرا از حضور رسمی خود در فرمولا E خبر داده است و بعید نیست که عطای رقابت دوجانبه با آئودی را به لقایش بخشیده و مانند مرسدس بنز با DTM وداع کند.

به نظر می رسد که این خروج مرسدس اولین حلقه یک سری اتفاقات مرتبط به DTM و احتمالا لغو آن خواهد بود، هرچند که ما امیدواریم این چنین نباشد و این مسابقات جذاب کلاسیک بتواند حتی در روزگار فراگیر شدن خودروهای برقی نیز به حیات خود ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی