ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استاندارد USB 3.2 با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

گروه حامی استاندارد USB 3.0 که شرکت هایی نظیر اپل، اچ پی، اینتل، مایکروسافت و دیگران را در بر می گیرد، امروز نسل جدید این فناوری را به نام USB 3.2 معرفی کرد که جایگزین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

گروه حامی استاندارد USB 3.0 که شرکت هایی نظیر اپل، اچ پی، اینتل، مایکروسافت و دیگران را در بر می گیرد، امروز نسل جدید این فناوری را به نام USB 3.2 معرفی کرد که جایگزین USB 3.1 خواهد شد.

این آپدیت افزایشی، ارتباط چند مسیره را بین دستگاه های میزبان و جانبی میسر می سازد. کابل های USB-C کنونی توانایی اجرای چنین عملیاتی را دارند و حال با معرفی استاندارد USB 3.2، برقراری ارتباط دومسیره با سرعت های 5 و 10 گیگابیت بر ثانیه در هر مسیر ممکن می شود.

با توجه به این مشخصات، حداکثر سرعت انتقال داده در استاندارد جدید یو اس بی به 20 گیگابیت بر ثانیه می رسد، که نسبت به USB 3.0 و نسل اول USB 3.1 به چهار برابر، و در مقایسه با نسل دوم USB 3.1 به دو برابر افزایش یافته است.

البته به منظور بهره گیری از USB 3.2 به دستگاه های سازگار با آن نیاز خواهید داشت. در صورت پشتیبانی میزبان و وسیله جانبی، حتی با کابل های قدیمی USB 3.0 هم می توان ارتباط سریع تری را تجربه کرد. در این حالت، حداکثر سرعت انتقال داده به 2 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

گفتنیست درگاه تاندربولت اینتل که در لپ تاپ های گران قیمت روی پورت های USB-C سوار شده، از سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند که طبیعتاً برای دستیابی به چنین سرعتی، به کابل های تاندربولت و دستگاه های سازگار با آن نیاز خواهید داشت. [برای آشنایی بیشتر با فناوری USB می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.]

طبق زمان بندی معمول، احتمالاً استاندارد USB 3.2 تا پایان سال جاری میلادی نهایی خواهد شد، اما انتظار می رود دستگاه های سازگار با آن از اواسط سال 2018 وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AliShabanism
    AliShabanism | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    قیمت SSD ها هنوز سرسام آور!

مطالب پیشنهادی