ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام شرکت های تکنولوژی را به گمراه ساختن مقامات رگولاتوری آمریکا متهم کرد

همان طور که می دانید، اوایل ماه جاری میلادی کوالکام دادخواستی را علیه اپل تنظیم کرد تا بتواند به علت نقض شش پتنت، فروش و بازاریابی آیفون ها را در ایالات متحده ممنوع سازد. از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

همان طور که می دانید، اوایل ماه جاری میلادی کوالکام دادخواستی را علیه اپل تنظیم کرد تا بتواند به علت نقض شش پتنت، فروش و بازاریابی آیفون ها را در ایالات متحده ممنوع سازد.

از سوی دیگر، چند روز قبل گروهی از شرکت های تکنولوژی مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل، سامسونگ، اینتل و فیسبوک در قالب «اتحادیه صنایع کامپیوتر و مخابرات» (CCIA) از اپل جانبداری کردند. به عقیده آنها شکایت کوالکام به زیان مصرف کنندگان بوده و شوک سنگینی را به بازار موبایل وارد خواهد ساخت.

حال کوالکام به اعاده حیثیت در مقابل CCIA برخاسته و می گوید این اقدام آنها «تلاشی هدفمند برای گمراه کردن» مقامات رگولاتوری آمریکاست. طبق اظهارات این شرکت، پیگیری ممنوعیت فروش آیفون در آمریکا هیچ ارتباطی به استفاده از مودم های اینتل در این محصولات ندارد، و صرفاً به استفاده غیر مجاز از پتنت های ثبت شده کوالکام بر می گردد.

این کمپانی اظهار داشت شکایت فوق هیچ تأثیری بر شرایط رقابتی بازار ندارد، و اپل می تواند چیپ مودم LTE را از هر شرکتی که بخواهد تأمین کند، مادامی که حقوق مالکیت معنوی کوالکام حفظ گردد. به عنوان مثال، مدیاتک، سامسونگ، مارول، لیدکور، های سیلیکون و دیگر کمپانی ها هم چنین چیپ هایی می سازند که هیچکدام از پتنت های کوالکام را نقض نمی کنند.

گفتنیست اپل در این مجادله و دعوای حقوقی، مدعیست کوالکام با اینکه فقط یک قطعه ارتباطی از آیفون را تأمین می کند، اما درصدی از قیمت کل و نهایی محصول را از آنها می گیرد و این موضوع به کسب و کار آنها و شرایط رقابتی بازار لطمه می زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    خوب از یه تامین کننده دیگه بگیرن

مطالب پیشنهادی