ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نمایش اموجی در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید را یکپارچه سازی می کند

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O اعلام کرده بود که اندروید O با پشتیبانی از اموجی نسخه 5.0 منتشر می شود. این بدان معناست که شاهد اضافه شدن تعداد بسیار زیادی اموجی جدید به آرشیو ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O اعلام کرده بود که اندروید O با پشتیبانی از اموجی نسخه 5.0 منتشر می شود. این بدان معناست که شاهد اضافه شدن تعداد بسیار زیادی اموجی جدید به آرشیو اموجی های اندروید خواهیم بود.

اما اگر از نسخه های قدیمی اندروید استفاده کنید ممکن است کسی برای شما یکی از همین اموجی های جدید را بفرستد، اما به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل نتوانید آن ها را مشاهده کنید و در عوض یک باکس کوچک خالی ببینید.

گوگل برای برطرف کردن این مشکل از یک ترفند نرم افزاری بهره گرفته؛ یک کتابخانه از اموجی ها به نام EmojiCompat که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تجربیات مرتبط با اموجی خود را میان خیل عظیم دیوایس های اندرویدی یکپارچه سازی کنند.

EmojiCompat به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تجربیات مرتبط با اموجی خود را میان دیوایس های اندرویدی یکپارچه سازی کنند.

این کتابخانه اموجی ها از اندروید 4.4 کیت کت به بالا پشتیبانی می کند و برای این طراحی شده که بتواند اموجی های ناسازگار با سیستم عامل کاربر را شناسایی کرده و آن را با تصاویر مرتبط جایگزین نماید. در واقع با چیزی شبیه به گوگل ترنسلیت برای اموجی ها مواجه هستید؛ قطاری از کاراکترهای ناسازگار را در یک سر آن بگذارید و از سر دیگرش اسمایلی های کاربردی تحویل بگیرید. با این وجود تنها مشکل EmojiCompat اینجاست که جزو قابلیت های پیش فرض اندروید نیست. بلکه در عوض توسعه دهندگان برای ایجاد سازگاری میان اموجی ها باید آن را در اپلیکیشن های خود به کار بگیرند.

در مفید و کارآمد بودن این قابلیت شکی نیست، اما احتمال دارد که برای بعضی کاربران گیج کننده ظاهر شود. چرا که ممکن است بعضی اپلیکیشن ها از آن پشتیبانی کنند و در بعضی دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم. بنابراین باید امیدوار بود که به کارگیری EmojiCompat برای ایجاد سازگاری میان اموجی ها به موضوعی فراگیر میان توسعه دهندگان تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • نیما سالارکیا
    نیما سالارکیا | ۵ مرداد ۱۳۹۶

    بنظرم ایموجی ها ی سامسونگ خیلی از گوگل و آیفون بهتره

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    عالیه ?

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    عالی شد?

مطالب پیشنهادی