ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تاج پادشاهی بر سر سوبارو ایمپرزا؛ لقب سریع ترین سدان جهان برای نسخه مسابقه ای WRX STI

کمپانی خودروسازی سوبارو اجازه نداد که باران پروژه اش را در پیست اتومبیل رانی نوربرگرینگ آلمان متوقف کند و اخیرا توانسته در مدت زمان ۷ دقیقه ماموریت خود را به اتمام رسانده و جایگاه سریع ترین ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

کمپانی خودروسازی سوبارو اجازه نداد که باران پروژه اش را در پیست اتومبیل رانی نوربرگرینگ آلمان متوقف کند و اخیرا توانسته در مدت زمان ۷ دقیقه ماموریت خود را به اتمام رسانده و جایگاه سریع ترین سدان چهار درب را به چنگ آورد.

با وجود شکست این شرکت خودروسازی ژاپنی در اولین تلاش برای تصاحب این نتیجه، سرانجام کوشش به سبک ژاپنی نتیجه داد و حالا یکی از جذاب ترین خودروهای اسپرت جهان می تواند به داشتن لقب سریعترین سدان نیز افتخار کند.

در واقع این رکورد که مقدار دقیق آن ۶ دقیقه و ۵۷.۵ ثانیه برای سدان های چهار درب است، توسط خودرویی سوبارو WRX STI از نوع RA NBR SPECIAL به ثبت رسیده.

این زمان با رکوردی که به وسیله پورشه اسپایدر ۹۱۸ زده شده تقریبا مشابه بوده و فقط نیم ثانیه با این سوپر اسپرت فوق گران قیمت تفاوت دارد. پورشه اسپایدر ۹۱۸ یک سوپر اسپورت قوی در کلاس رودستر و بسیار محبوب است.

Subie قول داده است که یک ویدئو از چگونگی این رکورد گیری منتشر کند و ما مشتاقانه منتظر انتشار آن هستیم.

به منظور روشن شدن جریان بهتر است که مروری بر مدل NBR Special داشته باشیم. NBR Special یک نوع مدل تولید انبوه نیست، بلکه یک نمونه تیونینگ شده توسط گروه پرودرایو بر مبنای 2017 WRX STI به حساب می آید که از موتور باکسر چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوچارجر بهره می گیرد و می تواند نیروی به قدرت ۶۰۰ اسب بخار را (۴۷۴ کیلووات) تولید کند.

این خودرو دقیقا همان وسیله نقلیه ای است که سوبارو از آن برای رکورد زنی در پیست Isle of Man TT و صعود در گروه سریع ترین ها در جشنواره سرعت گودوود استفاده کرده است.

در آخرین نسخه از این خودرو که در آن سعی بر افزایش میزان تکامل بوده ما شاهد اضافه شدن یک پکیج مخصوص به منظور تقویت هندلینگ خودرو هستیم که شامل قطعات آیرودینامیکی نیز می شود.

رسانه های فعال در بخش خودرو بسیار مشتاق هستند تا رکوردگیری سوبارو را هرچه زودتر گزارش داده و اخبار مربوط به آن را در اختیار عموم قرار دهند.

گفته می شود با وجود آمادگی نسبی تیم سوبارو برای انجام این رکوردگیری طبیعت دست از همکاری کشیده و با بارش باران شرایط سختی در این پیست به وجود آمده است.

با توجه به این شرایط پیش بینی میشود که بهترین زمان این رکورد گیری در حدود هشت دقیقه باشد اما سوبارو توانسته این زمان را به کمتر از ۷ دقیقه کاهش دهد.

پانصد نسخه از مدل جاده رو نمونه RA این خودرو در طول فصل اول سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. در صورتی که این خودروها مشخصات و تجهیزات نمونه رکورد گیری را به همراه خود نداشته باشد، مدل داغتر و خروجی STI با موتور توربوشارژ مسطح چهار سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار (۲۳۱ کیلووات) و به حجم ۲.۵ لیتر در دسترس خواهد بود.

جعبه دنده این خودرو نیز a short-throw shifter و با یک سری اصلاحات نسبی برای دنده سه همراه بوده است و به لطف کمک فنرهای بیلشتین و اصلاح و بهینه سازی کنترل پویا خودرو، هندلینگ این مدل افزایش یافته و با نصب یک کاپوت و بال عقبی فیبرکربنی وزن خودرو نیز نسبت به مدل تولیدی کمتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی