ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ؛ رکوردشکنی با سود حاصل از فروش چیپ و نمایشگر

سامسونگ موفق شد در سه ماهه دوم سال 2017، رکورد سود عملیاتی 14.07 تریلیون وونی (برابر با 12.6 میلیارد دلاری) از خود به جای بگذارد و یک گام دیگر به جلو بردارد. جالب ترین بخش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

سامسونگ موفق شد در سه ماهه دوم سال 2017، رکورد سود عملیاتی 14.07 تریلیون وونی (برابر با 12.6 میلیارد دلاری) از خود به جای بگذارد و یک گام دیگر به جلو بردارد.

جالب ترین بخش گزارش سامسونگ احتمالا به فروش بخش موبایل باز می گردد. در حالی که به لطف موفقیت های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، فروش نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش یافته اما میزان سود با کاهش همراه بوده که علت آن قیمت بالاتر قطعات کهکشانی های شماره 8 و عدم تغییر قیمت موبایل ها اعلام شده.

در حقیقت کره ای ها برای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هزینه بیشتری کردند اما قیمت را تغییری ندادند تا در میزان فروش تاثیرگذار نباشد. اما از آنجایی که سامسونگ برای موبایل ها، چیپ، حافظه داخلی، نمایشگر و... می سازد، میزان سود کلی شرکت با رشد همراه بوده.

در آینده نزدیک، گلکسی نوت جدید هم از راه می رسد و یک بار دیگر به کسب و کار کره ای ها رونقی اساسی می بخشد (البته اگر مشکل خاصی گریبانگیر آن ها نشود). فروش گلکسی نوت 8 در کنار گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس ادامه می یابد ولی درآمد سامسونگ از بخش پردازنده های موبایل 10 نانومتری هم هست که به ثبات درآمدزایی شرکت کمک فراوانی خواهد کرد.

میزان تقاضا برای نمایشگرهای OLED هم افزایش یافته که یکی از اصلی ترین مشتریان آن اپل و آیفون 8 هستند. پس از برگزاری کنفرانس رونمایی از گلکسی نوت 8 و آیفون های جدید، احتمالا اوضاع برای سامسونگ بهتر از هر زمان دیگری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی