ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی فیسبوک؛ درآمد 9.3 میلیارد دلاری با عبور از مرز 2 میلیارد کاربر

فیسبوک به تازگی گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده و نتایج، به همان خوبی هستند که پیش بینی می شد. این شبکه اجتماعی اوایل تابستان از مرز 2 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

فیسبوک به تازگی گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده و نتایج، به همان خوبی هستند که پیش بینی می شد. این شبکه اجتماعی اوایل تابستان از مرز 2 میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کرد و 1.3 میلیارد نفر هر روز از نرم افزار آن استفاده می کنند. کمپانی مورد اشاره توانسته از این مشتریان خود، 9.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده و به سود خالص 3.89 میلیارد دلاری برسد؛ یعنی 71 درصد بیشتر نسبت به همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی.

تنها نقدی که می توان به گزارش مالی فیسبوک وارد کرد، کاهش نرخ رشد درآمد و سود است. اما هرچه کمپانی ها با ارقام درشت تر سر و کله بزنند، چنین امری طبیعی تر خواهد بود. فیسبوک بارها هشدار داده که انتظار دارد نرخ رشد طی امسال کاهش یابد؛ زیرا از جایی به بعد، دیگر نمی توان تبلیغات بیشتری را به نیوز فید آورد و کاربران را از دست نداد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در جلسه خود با سرمایه گذاران گفت که امید دارد کمپانی بتواند روش های تهاجمی تری برای دریافت تبلیغات و درآمدزایی از محصولات مختلف بیابد؛ محصولاتی نظیر اپلیکیشن مسنجر و پیام رسان واتس اپ که هر دو بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارند.

فیسبوک همچنین برنامه هایی تهاجمی برای حوزه ویدیو، ساخت محتویات اورجینال و سریال های اپیزودیک دارد که ظاهراً از ماه آتی میلادی شروع به کار می کند. سوال بزرگ این است که آیا کاربران فیسبوک از سه ماهه آتی با استقبال از این محتویات ویدیویی، باعث افزایش درآمد شرکت می شوند یا خیر.

در نهایت گفتنی است که گسترش فعالیت های فیسبوک در زمینه تحقیق و توسعه باعث کاهش سوددهی این شرکت نشده. فیسبوک تا پایان ماه ژوئن 20,658 کارمند داشت که نسبت به سال گذشته، از رشد 47 درصدی حکایت دارد و بودجه واحد تحقیق و توسعه هم 25 درصد نسبت به همین بازه در سال 2016 بیشتر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی