ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انگلستان فروش خودرو با سوخت فسیلی را تا سال 2040 ممنوع می کند

فرانسه تنها کشوری نیست که قصد دارد خودروهای وابسته به سوخت فسیلی را از خیابان های خود بیرون بیاورد. طبق برنامه های اعلام شده، انگلستان قرار است فروش خودروهای وابسته به سوخت فسیلی را (از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

فرانسه تنها کشوری نیست که قصد دارد خودروهای وابسته به سوخت فسیلی را از خیابان های خود بیرون بیاورد. طبق برنامه های اعلام شده، انگلستان قرار است فروش خودروهای وابسته به سوخت فسیلی را (از جمله ون ها) از سال 2040 ممنوع کند. این مسئله تمام و کمال به خاطر افزایش کیفیت هوا است.

دولت این کشور ادعا کرده که آلودگی هوا «بزرگترین ریسک محیطی» برای سلامت عمومی مردم است و توقف فروش خودروهای وابسته به سوخت فسیلی می تواند به بهبود کیفیت سرعت بخشد. این مسئله بخشی از استراتژی 3 میلیارد پوندی است که طی آن دولت موظف است اتوبوس های بیشتری به ناوگان حمل و نقل اضافه کرده، جاده ها را اصلاح کند و قوانین ترافیکی را به نفع آب و هوا تغییر دهد.

البته همه از این اتفاق خوشحال نیستند. Greenpeace به گاردین گفته که چنین برنامه ای از هدف خود که کاهش سریع آلودگی بوده بسیار دور است. این سازمان می گوید که باید نواحی هوای پاک مشخص شود و هزینه بیشتری صرف آلودگی زدایی محلی شود. توقف فروش خودروهای قطعا در کوتاه مدت تاثیری ندارد، چون تا 23 سال دیگر که 2040 از راه برسد هیچ کس خودروی خود را به خاطر این قانون عوض نمی کند و آلودگی همچنان ادامه می یابد.

با این حال، چنین نقشه ای هنوز هم یک قدم بزرگ است. انگلستان یکی از قدرتمندترین کشورها در صنعت خودروسازی است و ممنوعیت خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می کنند می تواند پیامی را برای تمام برندهای بزرگ دنیا صادر کند. آستون مارتین و جگوار دو برند انگلیسی هستند که همین حالا شروع به تولید خودروهای الکتریکی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی