ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس و جف بزوس در مقابل کسب و کار حمل کالای اوبر متحد می شوند

موفقیت اپلیکیشن های درخواست تاکسی باعث شده کارآفرینان و شرکت های بزرگ، از مدل مشابهی برای کسب و کار درخواست کامیون های باری استفاده کنند که در این میان شرکت اوبر نیز به عنوان دارنده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

موفقیت اپلیکیشن های درخواست تاکسی باعث شده کارآفرینان و شرکت های بزرگ، از مدل مشابهی برای کسب و کار درخواست کامیون های باری استفاده کنند که در این میان شرکت اوبر نیز به عنوان دارنده یکی از موفق ترین تجارت های درخواست تاکسی، خدمات «Uber Freight» را به راه انداخته است.

Convoy تا کنون 80 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است

اما سرویس مذکور رقبایی نیز در بازار دارد که به خصوص یکی از آنها موفق شده توجه ثروتمندان زیادی را به خود جلب نماید؛ کمپانی «Convoy» که دو سال پیش در سیاتل تاسیس شده، حالا شاهد سرمایه گذاری افراد قدرتمندی مانند بیل گیتس و جف بزوس (مدیر عامل آمازون) بوده و طبق آخرین آمار، مجموع سرمایه گذاری ها در آن به 80 میلیون دلار می رسد.

البته شاید چنین ارقامی برای ثروتمندترین افراد جهان چندان بزرگ به نظر نرسد اما نکته اینجاست که یک استارتاپ کوچک موفق شده در طول 2 سال، سرمایه هنگفتی جذب کرده و با رهبر اصلی بازار یعنی اوبر رقابت کند.

نحوه عملکرد سرویس نیز بسیار ساده است؛ راننده کامیون اپلیکیشن مربوط را باز کرده و مانند خدمات درخواست تاکسی، با توجه به مبدا، مقصد، نوع بار و قیمت پیشنهادی، کار حمل کالاهای مختلف را به عهده می گیرد.

گفتنی است بر اساس آمارها، تجارت حمل و نقل جاده ای توسط کامیون در ایالات متحده ارزشی در حدود 800 میلیارد دلار داشته و اتفاقاً بهره وری پایینی دارد. طبق گفته های مدیر عامل Convoy، کامیون های حمل بار در 30 درصد از مواقع کاملاً خالی هستند که گسترش خدمات شرکت مذکور، می تواند با برقراری ارتباط میان این راننده ها و مشتریان، به کاهش هزینه ها و آلودگی ها کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۵ مرداد ۱۳۹۶

    اسنپ هم میخواد اوبر بشه

مطالب پیشنهادی