ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجربه گروهی واقعیت افزوده با نیمکت جادویی دیزنی [تماشا کنید]

روزی خواهد رسید که نشستن روی یکی از نیمکت های پارک دیزنی لند تبدیل به تجربه ای متفاوت و جذاب از برخورد با شخصیت های کارتونی دیزنی باشد، چرا که متخصصین این کمپانی نمونه اولیه نیمکت جادویی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

روزی خواهد رسید که نشستن روی یکی از نیمکت های پارک دیزنی لند تبدیل به تجربه ای متفاوت و جذاب از برخورد با شخصیت های کارتونی دیزنی باشد، چرا که متخصصین این کمپانی نمونه اولیه نیمکت جادویی جالبی را معرفی کرده اند که با نشستن روی آن می توانید به صورت گروهی تجربه ای مفرح از واقعیت افزوده را به دست بیاورید.

مهمترین ویژگی این تکنولوژی امکان تجربه واقعیت افزوده به صورت گروهی و بی نیاز از هدست است


نیمکت جادویی دیزنی به لطف تکنولوژی واقعیت ترکیبی (mixed reality) می تواند موجودات انیمیشنی بامزه ای را در کنار افراد واقعی بنشاند. کافیست شما روی این نیمکت بنشینید و از طریق مانیتور مقابل خود وارد این دنیای جادویی شوید.

این نمونه اولیه به کاربران این امکان را می دهد که در یک محیط کاملاً سه بعدی با شخصیت های حیوانی سه بعدی به تعامل بپردازند. این تعامل در برخی موارد حتی به صورت فیدبک های حسی نیز به کاربر منتقل می شود.

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های تکنولوژی ارائه شده توسط محققین دیزنی، امکان تجربه گروهی محتوای ارائه شده بدون نیاز به هرگونه هدست یا دیگر تجهیزات مشابه است. یعنی چندین نفر می توانند همزمان روی نیمکت مورد بحث بنشینند و تنها از طریق نمایشگر رو به روی خود با حیوانات دیجیتالی ارتباط برقرار کنند و حتی به زیر آب فرو بروند.

به واسطه سنسورهای تعبیه شده در نشیمنگاه نیمکت جادویی دیزنی، سیستم می تواند تعداد و موقعیت کاربران نشسته را تشخیص دهد و محتوای مورد نظر را با توجه به نحوه قرارگیری آنها در فضا به تصویر بکشد.

این سیستم همچنین به طور همزمان از دو دوربین RGB و سنسور تشخیص عمق کینکت مایکروسافت بهره می برد. یک الگوریتم هوشمند خروجی این دو مدل تصویر را به صورت در لحظه با هم ترکیب کرده و به نمایش درمی آورد.

به لطف دوربین و سنسورهای مورد اشاره سیستم می تواند ابعاد سه بعدی دقیق محیط را شناسایی کرده و این امکان را فراهم کند که بتوانید خود را در مقابل یا پشت سر کارکترهای سه بعدی قرار دهید.

موتورهای هپتیک نصب شده در محل نشیمن نیمکت جادویی دیزنی نیز فیدبک هایی چون نشستن شخصیت دیجیتالی کنار شما یا خر و پف کردن یا لگد زدن به پایه نیمکت را به بدن کاربر منتقل خواهند کرد. قرار است نمایش عمومی این تکنولوژی برای اولین بار در هفته آینده و در خلال همایش «SIGGRAPH 2017» ارائه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • soheil
    soheil | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    فیلمش کو پ

مطالب پیشنهادی