ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس برای پرتاب موشک Falcon Heavy در ماه نوامبر برنامه ریزی کرده است

ایلان ماسک، مدیر اسپیس اکس اخیراً اعلام کرده که این کمپانی فضایی، نخستین موشک سنگین وزن خود را در ماه نوامبر به فضا می فرستد. اسپیس اکس در ابتدا برای پرتاب این موشک طی تابستان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

ایلان ماسک، مدیر اسپیس اکس اخیراً اعلام کرده که این کمپانی فضایی، نخستین موشک سنگین وزن خود را در ماه نوامبر به فضا می فرستد. اسپیس اکس در ابتدا برای پرتاب این موشک طی تابستان امسال برنامه ریزی کرده بود اما در ماه ژوئن، ماسک در توییتر خود اعلام کرد که انتقال هسته های موشک Falcon Heavy به منطقه Cap Canaveral کالیفرنیا، دو الی سه ماه طول می کشد. پس از این نیز، اسپیس اکس به مدت زمان کوتاهی نیاز دارد تا موشک را برای پرتاب آماده کند.

Falcon Heavy به سه هسته Falcon 9 مجهز شده که ظرفیت محموله آن را تا سه برابر نسبت به فالکون 9 افزایش می دهد. اوایل امسال، اسپیس اکس در نظر داشت که Falcon Heavy را پس از نخستین پرتاب به زمین بازگرداند و از بخش بالایی آن مجدداً استفاده کند. اما این موضوع دیگر از گزینه های روی میز نیست و ظاهراً ماسک هم انتظارات خود نسبت به پرتاب فالکون هوی را در پایین ترین حد ممکن نگه داشته است.

طی کنفرانسی فضایی که هفته گذشته در واشنگتن برگزار شد، مدیرعامل اسپیس اکس گفت که احتمال دارد فالکون هوی در اولین پرتاب خود به سمت اتمسفر، حتی به مدار زمین هم نرسد.

در نهایت باید اشاره کرد که این موشک، از مجتمع پرتاب 39A ناسا واقع در مرکز فضایی کندی به فضا فرستاده می شود، اما اسپیس اکس هنوز تاریخ و زمان مشخصی برای پرتاب آن در نظر نگرفته اس و باید برای اعلام زمان دقیق، مدت بیشتری منتظر باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی