ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل تلگرام: موبوگرام نا امن است و استفاده از آن را توصیه نمی کنم

از میان تمام تلگرام های غیر رسمی محبوب میان ایرانی ها بدون شک موبوگرام پرطرفدارترین و پرجمعیت ترین آن هاست. اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص موبوگرام هستید، شاید دانستن این نکته ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۱۴

از میان تمام تلگرام های غیر رسمی محبوب میان ایرانی ها بدون شک موبوگرام پرطرفدارترین و پرجمعیت ترین آن هاست. اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص موبوگرام هستید، شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که مدیر عامل تلگرام این اپلیکیشن را فاقد امنیت کافی دانسته و توصیه کرده که از آن استفاده نکنید.

ساعاتی پیش یکی از کاربران ایرانی توییتر نظر پاول دورف را بابت حذف قسمت پروکسی در تلگرام های غیر رسمی ای همچون موبوگرام جویا شد. دورف در پاسخ این گونه واکنش نشان داد: «موبوگرام یک شاخه منسوخ و نا امن تلگرام از ایران است. استفاده از آن را توصیه نمی کنم».

دورف در ادامه پاسخ خود و در واکنش به این که به جز موبوگرام تلگرام های غیر رسمی دیگری هم در ایران فعال بوده و قابلیت هایی همچون حالت روح را به کاربران ارائه می کنند اذعان داشت که «این اپلیکیشن ها باید به زودی قابلیت هایی مثل حالت روح را حذف کنند، چرا که این قابلیت ها رفتارهای متعارف و حریم خصوصی را نقض می کنند».

وی در ادامه اعلام کرد که تلگرام به زودی قوانین خود را برای نسخه های غیر رسمی این پیام رسان شفاف سازی خواهد کرد: «اگر آنها [تلگرام های غیر رسمی] این قوانین را نادیده بگیرند، ما برای حفاظت از حریم شخصی کاربران خود وارد عمل خواهیم شد».

با این اوصاف باید ببینیم که واکنش تیم هانیستا، سازنده موبوگرام و دیگر تلگرام های غیر رسمی نسبت به اظهارات دورف چگونه خواهد بود.

به روز رسانی: ساعاتی پیش تیم هانیستا به اظهارات دورف در کانال رسمی (hanista_channel@) این اپلیکیشن واکنش نشان داده که آن را در ادامه می خوانید:

1- متاسفانه یک شخص با اعلام اشتباه اینکه امکان تنظیمات پروکسی در موبوگرام حذف شده است، باعث بوجود آمدن این سوء تفاهم برای مدیرعامل تلگرام شده است.

2- مدیر عامل تلگرام به صورت قاطع اعلام نکرده است که موبوگرام نا امن است. بلکه گفته است که موبوگرام به صورت بالقوه نا امن است (ممکن است ناامن باشد). احتمالا دلیل آن هم غیر رسمی بودن برنامه و توسعه آن توسط یک گروه برنامه نویس ایرانی و توییت اشتباه قبلی است.

3- ظاهرا مدیرعامل تلگرام با موبوگرام آشنایی ندارد، چون موبوگرام را خیلی قدیمی و منسوخ (آپدیت نشده) خطاب کرده است در حالی که موبوگرام همیشه با آخرین سورس منتشر شده تلگرام آپدیت می شود.

4- بخش پروکسی در موبوگرام حذف نشده و همانند تلگرام، این امکان در صفحه تنظیمات - اطلاعات و ذخیره سازی قرار دارد.

5- ما از همینجا از مدیرعامل تلگرام تقاضا می کنیم که موبوگرام را به صورت کامل و تخصصی بررسی کند و در صورت وجود کوچکترین مشکل امنیتی آن را اعلام و دسترسی آن را مسدود کند.

6- از انتشار اولین نسخه موبوگرام نزدیک به 2 سال گذشته است و همیشه سعی ما بر این بوده که با ایده های جدید و در نظر گرفتن نیازها و درخواست های شما کاربران عزیز، برنامه ای ارائه دهیم تا بتوانید تلگرام را با زبان فارسی و امکانات بیشتر و جذابتری تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (116 مورد)
  • امیرمحمدشونم
    امیرمحمدشونم | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    حریم شخصیت برات مهمن میتونی نصب نکنی.کسی زورت نکرده برادر من
    نصبش نکن
    خدایا توبه
    سازنده ی تلگرام اصن با موبوگرام کار نکرده اصن تاحالا بررسیش نکرده فقط اومده گفته ناامنه
    فقط بخاطر اینکه همه از تلگرام اصلی استفاده کنن.
    معلومه هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه.
    اصن از کجا معلوم خوده تلگرام اطلاعاتتونو ندزده

    • nhho
      nhho | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

      والا،دسترسی به دوربین روکه نمیشه دراندرویدزیرشش ممنوع کرد

  • alifani1377
    alifani1377 | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    موبوگرام یعنی دزدی اینکه سورس یه برنامه اوپن سورس رو تغییر بدی و بفروشی اونم بدون اینکه سورس ویرایش شده رو منتشر کنند دزدیه به نظر بنده باید جلوی این نرم افزار های جانبی رو گرفت اگه لازم باشه قابلیتی روی تلگرام قرار میگیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی