ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پلان؛ بشر در راه ریشه کن ساختن بیماری های گرمسیری فراموش شده [تماشا کنید]

بیماری های گرمسیری یا استوایی (Tropical Disease) هر ساله تعداد زیادی از ساکنین مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری را مبتلا ساخته و خسارات جبران ناپذیر مادی و انسانی را بر جای می گذارند. در بین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

بیماری های گرمسیری یا استوایی (Tropical Disease) هر ساله تعداد زیادی از ساکنین مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری را مبتلا ساخته و خسارات جبران ناپذیر مادی و انسانی را بر جای می گذارند.

در بین این بیماری ها، برخی را با نام «بیماری گرمسیری فراموش شده» (NTD) می شناسیم که علی رغم خطرات فوق العاده، مورد بی توجهی قرار گرفته اند. در پلان این هفته به سراغ این انگل های خطرناک می رویم و تلاش نهادهای بهداشتی جهانی برای ریشه کردن آنها را بررسی می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zilonex
    zilonex | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    با تشکر از ویدیوی آموزشی که منتشر کردید، مطمئنا خوانندگان بخش علم و دانش سایت دیجیاتو مطالب بسیاری را از این ویدیو فرا گرفته اند.
    در جهت تکمیل این ویدو چند مطلب رو عرض می کنم.
    1. بیماریهای گرمسیری فراموش شده یا کم توجه شده(Neglected Tropical diseases, NTD)، بیماریهایی عفونی اعم از باکتریایی، ویروسی و انگلی هستند که در مناطق روستایی، حاشیه شهر ها و جمعیت های فقیر با سطح پایین بهداشت مشاهده می شوند.
    2. بسیاری از این بیماری ها، بیماری های زئونوز و یا بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان هستند.
    3. همواره در جمعیت های انسانی پیشگیری از بیماری ها بر درمان آن تقدم دارد و همینطور هزینه های کمتری را به دولتها و سیستمهای بهداشتی و حتی مردم تحمیل می کند.
    4. جهت کنترل این بیماریها سازمان بهداشت جهانی (WHO) برنامه های پیشگیری شامل، واکسیناسیون، اموزش بهداشت و کنترل بهداشت در جمعیت حیوانات را اجرا می کنند. و با پایش این موارد تلاش می کند تا سال 2020 بسیاری از بیمار ها رو ریشه کن کرده و بقیه را به کمترین میزان شیوع ممکن برساند.
    با سپاس از توجه شما

مطالب پیشنهادی