ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرمایه گذاری اپل در ال جی تولید نمایشگر OLED
کسب و کار

سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری اپل در ال جی برای تولید نمایشگرهای OLED [به روز رسانی]

مدتی قبل بود که گفتیم ال جی قصد دارد سرمایه ای ۳.۵ میلیارد دلاری را صرف احداث یک تاسیسات بزرگ تولید نمایشگرهای OLED در کره جنوبی کند. اما این شرکت در گزارش مالی اخیر خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۰

مدتی قبل بود که گفتیم ال جی قصد دارد سرمایه ای ۳.۵ میلیارد دلاری را صرف احداث یک تاسیسات بزرگ تولید نمایشگرهای OLED در کره جنوبی کند. اما این شرکت در گزارش مالی اخیر خود فاش ساخت که مقدار این سرمایه گذاری را تا رقم شگفت انگیز ۸.۷ میلیارد دلار افزایش داده است. حال مشخص شده که اپل نیز سهمی از خرج کردن این حجم عظیم از پول داشته است.

بر طبق بررسی کارشناسان، حدود ۴.۵ میلیارد از این رقم صرف احداث کارخانه جدید تولید نمایشگرهای OLED  برای ابزارهای موبایل خواهد شد و ۴.۲ میلیارد نیز برای توسعه تاسیسات فعلی جهت ساخت نمایشگرهای OLED با ابعاد بزرگتر (مناسب برای مانیتورها و تلویزیون ها) صرف خواهد شد.

حال شنیده شده که حدود ۱.۸ از ۸.۷ میلیارد دلار این سرمایه گذاری توسط کمپانی اپل تامین شده است. هیچ کدام از دو کمپانی هنوز حاضر به تایید این خبر نیستند، اما به نظر می رسد دیگر باید ال جی و اپل را شرکای تجاری بسیار نزدیک نامید.

احتمالاً تولیدات کارخانه جدید فقط در اختیار اپل قرار خواهد گرفت

اپل می خواهد که منبعی مطمئن و بزرگ برای تامین نیاز روز افزون خود به نمایشگرهای OLED جهت استفاده در آیفون های (و احتمالاً آیپدهای) آینده داشته باشد و ال جی نیز بدون این کمک قادر به تامین پول نقد کافی برای اجرای برنامه های توسعه ای خود نخواهد بود.

پیش از این شنیده شده بود که اپل در حال خریداری ماشین آلات تولید پنل های OLED است. اقدامی که حالا دلیل آن بهتر از قبل مشخص می شود. آن زمان عده ای تصور می کردند که شرکت ساکن مانتین ویوو قصد دارد خود اقدام به تولید سخت افزار مورد نیازش نماید، اما حال به نظر می رسد که این کارخانه اختصاصی به دست ال جی و با کمک مالی اپل احداث خواهد شد.

به طور حتم با افزایش توان تولید ال جی و ظرفیت فعلی (و البته رو به افزایش) سامسونگ، تیم کوک و همکارانش می توانند بدون نگرانی تمام آیفون های آینده شان را با نمایشگرهای با کیفیت OLED روانه بازار نمایند.

 

به روز رسانی:

امروز خبرگزاری The Investor کره جنوبی گزارش می دهد که ارقام سرمایه گذاری یا همان پیش پرداخت اپل به ال جی برای تولید پنل های نمایشگر OLED یک میلیارد دلار بیشتر از رقم عنوان شده قبلیست. با این حساب، اپل 2.7 میلیارد دلار در پروژه عظیم 8.5 میلیارد دلاری ال جی مشارکت خواهد داشت.

منابع آگاه می گویند با این حجم سرمایه گذاری، اپل ماهانه 45 هزار واحد صفحه OLED نسل 6.5 را به دست می آورد که هرکدام از آنها با تقسیم در ابعاد مورد نیاز، نمایشگر تعداد زیادی آیفون را تشکیل خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی