ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خداحافظی قهرمان با لمانز؛ برنامه پورشه برای ورود به مسابقات فرمولا E

پورشه اعلام كرد كه در آخر اين فصل از سرى رقابت هاى WEC در كلاس LMP1 كناره گيرى خواهد كرد، اما در رقابت هاى GT همچنان باقى خواهد ماند و رقابت استقامت را با پورشه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

پورشه اعلام کرد که در آخر این فصل از سرى رقابت هاى WEC در کلاس LMP1 کناره گیرى خواهد کرد، اما در رقابت هاى GT همچنان باقى خواهد ماند و رقابت استقامت را با پورشه 911 RSR ادامه می دهد. این کمپانی همچنین پورشه ورود خود به رقابت هاى فرمول E براى سال ٢٠١٩ را تأیید کرد.

پورشه اعلام کرد که اعضاى تیم مسابقات استقامت این کمپانی بدون تغییر باقى خواهد ماند و هنوز مشخص نیست در چه سرى به رقابت خواهند پرداخت. طراحى و توسعه اولین خودروى فرمول E پورشه در حال انجام شدن است.

این برند به رقابت خود در کلاس GT سرى WEC ادامه خواهد داد. پورشه در طی سه سال گذشته و در کلاس LMP1 با سه پیروزى متوالی در لمانز ٢۴ ساعته به موفقیت های زیادى دست یافته است و پر افتخار ترین خودروساز جهان در این سری رقابت ها محسوب می شود.

پیش از این نیز برای فصل های متوالی و در نبود پورشه، آئودی در این سری مسابقات یکه تازی می کرد، اما گروه فولکس واگن سال گذشته براى جبران بخشی از هزینه های ناشی از پرونده زیست محیطی خود، Audi را از سرى رقابت هاى WEC خارج کرد.

همچنین شایعات پیوستن آئودى به رقابت هاى فرمول یک براى سال ٢٠٢١ افزایش یافته است. اما به صورت رسمى تأیید نشده است.

مانند سایر خودروسازان حاضر در رقابت هاى فرمول E پورشه نیز به جهت توسعه ى خودروهاى برقى در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

مایکل استینر، عضو هیئت مدیره تحقیق و توسعه در پورشه گفت:"ورود به فرمول E و کسب موفقیت ها در این سرى مى تواند باعث شود تا ما به هدفمان در تولید خودروهاى برقى نزدیک تر شویم. پیشرفت در این سرى مسابقات براى ما خیلى جذاب است."

در اوایل این هفته نیز مرسدس از با کناره گیرى از رقابت هاى DTM اعلام کرد که براى سال ٢٠١٩ وارد رقابت هاى فرمول E خواهد شد. از این رو به نظر می رسد که مسابقات اتومبیل رانی نیز همگام و همزمان با خودروهای جاده ای به سمت تکنولوژی های برقی می رود و شاید تا ده سال آینده اثر چندانی از رقابت های پر سر و صدای اتومبیل رانی کلاسیک باقی نماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی