ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید پژو 301 در ایران با قیمت و مشخصات نامعلوم

پژو های 301، 208 و 2008 از اولین خودروهایی محسوب می شوند که قرار بود پس از برجام به کشورمان را یابند، اما در این میان 208 در آستانه تغییر نسل قرار دارد و ظاهرا ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

پژو های 301، 208 و 2008 از اولین خودروهایی محسوب می شوند که قرار بود پس از برجام به کشورمان را یابند، اما در این میان 208 در آستانه تغییر نسل قرار دارد و ظاهرا برنامه عرضه آن به بازار ایران همزمان با معرفی نسل تازه اجرا خواهد شد، عرضه پژو 2008 با حواشی بسیاری همراه بود که مرور آن ها تکرار مکررات به نظر می رسد و در روزهای اخیر نیز مدیرعامل ایران خودرو از تولید مدل 301 از اواخر سال جاری خبر داده است.


هاشم یکه زارع ، ضمن بیان این مطلب که در سال گذشته این شرکت موفق به تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو شده است، اعلام کرد این خودروساز در تلاش است تا پیش از پایان سال ۹۶، تنوع تولیدات خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

او با بیان اینکه گروه ایران خودرو تا پایان امسال چندین خودرو به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد، اعلام کرد:" امسال تلاش داریم این تعداد را چند درصدی افزایش دهیم."

وی با بیان اینکه ایران خودرو امسال چند محصول جدید به بازار ارائه خواهد کرد، گفت: "شهریور ماه امسال خودرو 2008 را به بازار می دهیم و تحویل "دنا پلاس" هم امسال انجام می‌شود."

مدیرعامل گروه صنعتی "ایران خودرو" تصریح کرد: "ظرف ماه ‌های آینده نیز خودروی پژو 207 صندوق دار روانه بازار می‌شود."
او افزود: "تا پایان امسال نیز تولید خودروی پژو 301 آغاز می‌شود."

یکه زارع درباره کارخانه این شرکت در کرمانشاه که روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد؛ اعلام کرد که ایران خودرو با تکیه بر توان داخلی در طی ۱۸ ماه موفق شد این کارخانه را در فاز نخست خود راه ‌اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه فعلا این کارخانه در یک شیفت کاری و با ظرفیت تولید ۳۹ هزار دستگاه خودرو در سال، فعالیت خود را آغاز کرده است، به خبرنگاران گفت: گفت: "خوشبختانه گروه صنعتی ایران خودرو با همت خود توانست ظرف مدت 18 ماه این پروژه را به بهره‌ برداری برساند."

یکه زارع افزود: "هم اکنون این کارخانه در فاز نخست خود و در یک شیفت 15 هزار دستگاه تولید دارد که با دوشیفته شدن این کارخانه، ظرفیت تولید آن به 30 هزار دستگاه در سال افزایش می ‌یابد."
وی افزود: "این کارخانه تولید کننده پژو پارس است و امیدواریم با توجه به فاز توسعه کارخانه و نیز مشارکت بخش خصوصی در قطعه سازی، این موارد بتواند گامی در جهت رفع بیکاری استان باشد."

با تمام این اوصاف هنوز قیمت و مشخصات رسمی و دقیقی در مورد جزییات فنی و تجهیزات رفاهی پژو 301 منتشر نشده و هیچ بعید نیست که عدم اطلاع رسانی شفاف ایران خودرو، پروسه تحویل این خودرو را نیز به سرنوشتی مشابه 2008 دچار کند.

با این حال طبق اطلاعات موجود و حدس و گمان ها به نظر می رسد که پژو 301 با پیشرانه 1.6 لیتری 115 اسبی و جعبه ‌دنده 4 سرعته خودکار و 5 سرعته دستی ‌عرضه خواهد شد و از این لحاظ نمی توان تفاوت محسوسی بین پژو 301 و پژو 206 یا 207 صندوق دار قائل شد.

هرچند به هر حال پژو 301 سدان بزرگتر و مدرن تری محسوب می شود و قطعا نسبت به 206 صندوق دار و 207 صندوق دار مزیت هایی خواهد داشت اما در صورتی که بخواهید قیمت حدود 40 الی 50 میلیونی این دو محصول قدیمی را با قیمت احتمالا 65 الی 70 میلیونی پژو 301 مقایسه کنید، تصمیم گیری بسیار سخت خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به پروسه عجیب و غریب مونتاژ و تعیین بازه یکساله برای تحویل پژو 2008، به نظر می رسد که وعده و وعید عرضه پژو 301 نیز نمی تواند چندان قابل اطمینان باشد.

PEG-2

برای آشنایی بیشتر با پژو 301 و نسخه احتمالی قابل عرضه این خودرو در ایران می توانید مقاله مربوط به تست و بررسی پژو 301 را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mammad Nobari
    Mammad Nobari | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    چقدر زشت و بد ترکیبه???

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    یه چیزی که مطمعن اینه که ایرانخودروی سارق ... زیر 65 نمیده اینو... بالای 60 هم که نمی ارزه ...

  • hichkak
    hichkak | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    شبیه تیباست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی