ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین پارک تخصصی ICT کشور با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد

امروز صبح، یکشنبه هشتم مرداد، نخستین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد. این پارک در زمینی به وسعت 24 هکتار احداث شده و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

امروز صبح، یکشنبه هشتم مرداد، نخستین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

این پارک در زمینی به وسعت 24 هکتار احداث شده و در حال حاضر بیش از 17 هزار متر مربع ساختمان قابل بهره برداری برای استقرار شرکت ها دارد، ضمن اینکه قرار است تا خرداد 97 در اختیار شرکت های متقاضی قرار گیرد.

وزیر ارتباطات در جریان راه اندازی این مرکز ، اظهار داشت:

پارک تخصصی ICT که امروز راه اندازی شده، بخشی از کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات است و می تواند به ساماندهی انواع و اقسام فعالیت های دانش بنیان در این حوزه منتج شود.

واعظی با اشاره به اینکه امروزه 10 شرکت برتر دنیا همگی در حوزه فناوری اطلاعات کار می کنند، افزود:

رویکرد ما نیز باید با توجه به پتانسیل های موجود در کشور از جمله نخبگان و جوانان و وجود مراکز علمی-تحقیقاتی و دانشگاهی، رسیدن به جایگاه های بالا در این بخش باشد.

به گفته وزیر ارتباطات، هم اکنون 5 کریدور در کشور فعال است که یکی از آنها به ICT اختصاص داشته و از تهران تا استان البرز را در بر می گیرد. مراکزی همچون مرکز مخابراتی رودهن، پارک پردیس، پژوهشگاه فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی تهران، پارک تخصصی ICT، مرکز فضایی ماهدشت، و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این کریدور راه اندازی شده یا در شرف راه اندازی هستند.

در مراسم افتتاح نخستین پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، حدود 10 شرکت دانش بنیان هم مجوز استقرار در در این مرکز تخصصی را دریافت کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی