ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Ire: Blood Memory؛ روایتی متفاوت از دارک سولز

Ire: Blood Memory عنوان جدیدی نیست و حتی خود ما نزدیک به دو سال پیش دست به معرفی آن زدیم. اما علت اینکه تصمیم گرفتیم برای مطلب امروز نگاهی دوباره به ساخته معروف 10Birds بیاندازیم، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

Ire: Blood Memory عنوان جدیدی نیست و حتی خود ما نزدیک به دو سال پیش دست به معرفی آن زدیم. اما علت اینکه تصمیم گرفتیم برای مطلب امروز نگاهی دوباره به ساخته معروف 10Birds بیاندازیم، انتشار آپدیت های خوب برای این بازی به خصوص در ماه های گذشته بود.

از سپتامبر 2016 استودیوی 10Birds تصمیم گرفت تغییر رویه داده و جای عرضه بروزرسانی های کوچک، با آپدیت های بزرگ رنگ و رویی متفاوت به عنوانش ببخشد. نتیجه این آپدیت ها هم تبدیل Ire: Blood Memory از یک اپلیکیشن صرفا جذاب به یکی از بهترین بازی های هاردکور اسمارت فون ها بود.

از همان ابتدا که Ire: Blood Memory روی زبان ها افتاد، خیلی ها ساخته 10Birds را به خاطر شباهت هایش با بازی معروف و سخت Dark Souls می شناختند که البته اشتباه هم نیست. در تک تک بخش های Ire: Blood Memory می توانید رد پای این عنوان معروف را ببینید.

در آپدیت جدید توسعه دهنده قابلیتی گذاشته تا مشابه بازی های اکشن سبک Idle همانند Nonstop Knight شخصیت اصلی خودش حرکت کرده و به دشمنان ضربه بزند. وقتی هم که احساس کردید دارید می بازید می توانید همان لحظه کنترلش را به عهده بگیرید.

اما خوب چه بخواهیم چه نخواهیم، نسخه های اولیه Ire: Blood Memory همگی مشکلات گوناگونی داشتند که باعث شدند بازی با وجود تمام نکات مثبتش با آن چیزی که انتظارش را می کشیدم فاصله داشته باشد. ولی برای نسخه جدید قضیه متفاوت است.

شاید بعضی نقطه ضعف ها که در ادامه به آن ها می پردازیم همچنان جزیی از بازی باشند اما خوشبختانه به واسطه تغییرات مثبت، Ire: Blood Memory راهش را پیدا کرده و حالا با اطمینان می توانیم به آن لقب «دارک سولز تلفن های هوشمند» را بدهیم.

یک ساعت ابتدایی بازی خیلی چالش برانگیز نیست و بعد از آن روی واقعی Ire: Blood Memory را میبینید.

بنابراین بگذارید خیال تان را راحت کنیم. اگر فکر می کنید اسمارت فون ها عنوان هاردکور جذابی که بتواند توانایی هایتان را به چالش بکشد ندارند، مطمئنا نسخه جدید Ire: Blood Memory می تواند دیدگاهی که دارید را تغییر داده و همانند دارک سولز طعم شیرین مرگ ها را بارها به خوردتان بدهد.

Ire: Blood Memory داستان قهرمانی ناشناس را روایت می کند که باید با تاریکی ها بجنگد. با وجود اینکه داستان با المان های فانتزی گونه و توضیحاتی که بین مرحله ها شاهد هستیم می تواند به ماجراجویی بازیکن ها هدف بدهد اما جذاب ترین بخش ساخته 10Birds را باید گیم پلی آن بنامیم.

توانایی مبارزه با بقیه بازیکن ها را هم دارید..

در این بازی، طی مرحله های مختلف کوتاهی به مبارزه با دشمنان پرداخته و در مدت زمان محدودی باید تمام دشمنان محیط را بکشید. همین که آن ها را شکست دادید به مرحله بعد رفته و آنجا با شخصیت های منفی جدیدی رو به رو می شوید. این روند هم تا پایان حفظ می شود.

با وجود اینکه از دیدگاه طراحی، مرحله های Ire: Blood Memory خیلی ساده هستند ولی در اینجا «گیم پلی تاکتیکی» به کمک بازی آمده تا آن را از سادگی بیش از حد نجات دهد که کاملا هم موفق بوده است؛ نداشتن تاکتیک خیلی وقت ها به معنای باخت تان تمام می شود.

همانند دارک سولز، Ire: Blood Memory نوار Stamina [استقامت] داشته و به جز حرکت در محیط، بقیه عکس العمل هایتان کاهش آن را به همراه دارد. بنابراین باید تمام ضربه ها، دفاع ها یا جاخالی ها حساب شده باشند تا همان لحظه که نیازمند انجام حرکتی هستید با کمبودStamina مواجه نشوید.

نمایی از بخش ارتقا اسلحه ها که گستردگی خوبی دارد.

این نخستین علت تاکتیکی خواندن Ire: Blood Memory. دومین دلیلش را باید به نام کمبوهای مختلف [حرکات ترکیبی] ساخته 10Birds بزنیم. توسعه دهنده برای مبارزات از ایده جالبی استفاده کرده و جای آنکه آن را تماما بر پایه دارک سولز بسازد الهاماتی هم از بازی های سبک Hack and Slash گرفته است.

بنابراین بسته به سلاحی که دارید، با کلیک های پیاپی روی بعضی دکمه ها می توانید به یک تمام کننده خونین برسید. البته اینکه چه زمانی دکمه ها را لمس کنید و کدام کمبو را چه جایی پیاده کنید هم مهم است؛ فراموش نکنید دشمنان خودشان سرعت بالایی داشته و اگر دیر بجنبید، با ضربه شان کارتان را نیمه تمام خواهند گذاشت.

برای تجربه Ire: Blood Memory نیازمند اینترنت هستید.

سومین علت جذابیت گیم پلی Ire: Blood Memory هم به تنوع دشمنان بر می گردد. نکته جالب اینجاست شخصیت های منفی هر کدام دارای قدرت خاص شان بوده [البته نه با تفاوت های فراوان] بوده و به واسطه همین مسئله، مجبورید در مرحله های بالاتر استراتژی های گوناگونی به کار بگیرید.

نکته بعد اسلحه ها هستند. وسیله های جنگی Ire: Blood Memory شاید همچنان می توانستند بیشتر باشند ولی همان تعداد ضمن داشتن طراحی و ضربه های به خصوص، قابلیت ارتقا به صورت گسترده دارند. به همین علت حتی قابلیت تبدیل سلاحی ضعیف به ماشین کشتار دشمنان را دارید.

پیش از انجام مبارزات می توانید یک جنگجو را برای کمک احظار کنید.

بالاتر گفتیم طراحی مرحله ها ساده است. بزرگترین نقطه ضعف گیم پلی Ire: Blood Memory را می توانیم همینجا بنامیم. نباید انتظار عنوانی به پیچیدگی بازی های کنسولی داشت، ولی مرحله های ساخته 10Birds بیش از حد سر راست بوده و متاسفانه از لحاظ دیداری هم تفاوت چندانی بین آن ها نمیبینید.

البته اشتباه نکنید. گرافیک Ire: Blood Memory واقعا جذاب است و به کمک آپدیت های جدید بازی توانسته خودش را میان بهترین های گرافیکی اسمارت فون ها جای دهد ولی مرحله ها تنوع چندانی ندارند. دوست داشتیم جای مرحله های زیاد و مشابه، 10Birds تعداد منطقه های بازی را افزایش می داد و پیچیدگی را چاشنی طراحی آن ها می کرد.

اما خوب با وجود این نقطه ضعف، به علت نکات مثبتی که بالاتر گفتیم Ire: Blood Memory به سادگی می تواند یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی تلفن های هوشمند باشد. بنابراین اگر تا حالا دست به تجربه این عنوان نزده اید یا قبلا آن را انجام داده اید، پیشنهاد می کنیم همین الان بازی را دانلود کرده و توانایی هایتان را به چالش بکشید.

Ire:Blood Memory

Ire:Blood Memory

سازنده: 10Birds قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1830 / 776 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی