ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنرال موتورز تولید شش مدل کم فروش خود را متوقف می کند

صنعت خودرو به دلیل رقابت شدیدی که بین خودروسازان مختلف جریان دارد، پر از اتفاقات پیش بینی نشده بوده و گاه و بی گاه اخباری غیر منتظره در رسانه ها پخش می شود. در یکی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

صنعت خودرو به دلیل رقابت شدیدی که بین خودروسازان مختلف جریان دارد، پر از اتفاقات پیش بینی نشده بوده و گاه و بی گاه اخباری غیر منتظره در رسانه ها پخش می شود. در یکی از آخرین موارد، گزارشی در رویترز منتشر شده که طبق آن کمپانی آمریکایی جنرال موتورز قصد دارد در تولید برخی از مدل ها تجدید نظر کند.

ماجرا از این قرار است که در حال حاضر تعداد مدل هایی که تحت برندهای مختلف جنرال موتورز تولید می شوند، زیاد بوده و در عین حال بعضی از آنها از فروش مناسبی برخوردار نیستند. این مدل ها عبارتند از شورولت ولت، شورولت ایمپالا، شورولت سونیک، کادیلاک CT6، کادیلاک XTS و بیوک لاکراس. آنطور که جنرال موتورز اعلام کرده مدل های یاد شده فقط 6 درصد از میزان فروش خودروهای این کمپانی را به خود اختصاص داده اند.

مساله عجیب درباره مدل های مذکور اینکه برخی از آنها مثل CT6 جدید هستند و عدم استقبال بازار از آنها می تواند گویای وضعیت نه چندان مناسب جنرال موتورز در ارایه محصولات تازه باشد. با توجه به اینکه کارخانه Hamtramck در دیترویت سازنده چهار مدل لاکراس، ایمپالا، CT6 و ولت است، معلوم نیست که با کنار گذاشته شدن این مدل ها چه سرنوشتی در انتظار کارکنان این مجموعه خواهد بود.

مقامات و کارگران جنرال موتورز امیدوارند که مدل های آتی این شرکت مثل کراس اوور کادیلاک XT4 و سایر مدل های مشابه بتوانند با فروش مناسب کارخانه های این شرکت را از تعطیلی های احتمالی نجات دهند. در غیر اینطورت این کمپانی چاره ای جز تعدیل نیرو نخواهد داشت.

یکی از دلایل احتمالی عدم فروش مناسب این دسته از محصولات جنرال موتورز می تواند به افزایش محبوبیت خودروهای کراس اوور و شاسی بلند در بازار آمریکا مربوط باشد. شاید به همین جهت است که آنها به موفقیت XT4 و سایر کراس اوورها چشم دوخته اند.

گفتنی است پس از انتشار این گزارش در رویترز، دست اندرکاران وب سایت  Jalopnik با مدیر عامل کادیلاک تماس برقرار کردند؛ وی در این تماس تلفنی اظهار کرده که به عنوان مدیر عامل این برند نه تنها هیچ برنامه ای برای حذف مدل های یاد شده ندارد، بلکه حساب ویژه ای روی مدل CT6 به عنوان یک خودروی پیشرفته و مدرن باز کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که در صورت صحت گزارش رویترز، مدل های مذکور به چه سرنوشتی دچار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی