ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات و قیمت خانواده پردازنده های Core X اینتل فاش شد

به تازگی یکی از اسلایدهای داخلی شرکت اینتل فاش شده که جزئیات خانواده پردازنده های سری Core-X آنها را فاش می سازد. در این تصویر می توان مشخصات سخت افزاری، قیمت و زمان عرضه این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

به تازگی یکی از اسلایدهای داخلی شرکت اینتل فاش شده که جزئیات خانواده پردازنده های سری Core-X آنها را فاش می سازد. در این تصویر می توان مشخصات سخت افزاری، قیمت و زمان عرضه این پردازنده ها را مشاهده کرد.

طبق اطلاعات موجود، پردازنده 12 هسته ای Core i9-7920X اینتل در ماه جاری میلادی (آگوست) وارد بازار می شود، و سه مدل دیگر از خانواده Core i9 هم در ماه اکتبر عرضه می شوند.

حال بر اساس مشخصات پردازنده های نسل جدید اینتل و رقبای اصلی آنها یعنی خانواده رایزن Threadripper شرکت AMD مشخص شده، می توان نگاهی اجمالی به مشخصات و قیمت های آنها پرداخت. در جدول زیر چندین محصول از این دو شرکت با یکدیگر مقایسه شده است:

همان طور که می بینید، نبرد اصلی بین مدل Ryzen Threadripper 1950X و Core i9-7960X برقرار است. هردوی آنها 16 هسته فیزیکی و 32 هسته منطقی دارند، اما سرعت پایه پردازنده AMD بیشتر بوده و 700 دلار ارزان تر است. البته فرکانس کاری محصول اینتل در حالت تقویت شده و حداکثری، بالاتر از رقیبش می رود.

از طرفی می توان مدل Threadripper 1920X را با Core i9-7920X مقایسه کرد که تعداد هسته های مشابه و فرکانس پایه بیشتری را در ازای 400 دلار کمتر ارائه می دهد. گفتنیست در حال حاضر، شرکت AMD محصولی برای رقابت با پردازنده 18 هسته ای Core i9-7980XE اینتل برای کامپیوترهای دسکتاپ ندارد.

با توجه به این جزئیات، می توان دید که رقابتی سخت بین این دو غول تکنولوژی در حوزه کامپیوترهای دسکتاپ شکل گرفته و باید دید آیا AMD با سیاست قیمت گذاری بهتر، می تواند بازار از دست رفته اش را دوباره پس بگیرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amir.ap
    amir.ap | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    مقایسه اینتل با ای ام دی مثل مقایسه بنز با هیونداست!

  • ms500
    ms500 | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    غول جدید اینتل اومد ببینیم میتونه جلوی amd واسته

  • Rza.H
    Rza.H | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    بخدا اگه بخوام سیستم تووپ واسه هر کاری ( معمولا بازی لازممه و کمی رندر فییلم و محتوای چند رسانه‌ای ) امکان نداره غیر از AMD ببندم، آقا cpu داره ۸ هسته ۶۵ وات قیمت یک و صد ،قدرت خدا ،بعد حالا رقیبش اینتل ، ۴ هسته، ۹۵ وات ،قدرت ۱۰ درصد حدودا کمتر ،قیمت ۱۵ درصد بیشتر، این دیگه نوووبره،. intel هم مارو .... فرض کرده با این قیمت گذاری،....

  • dj
    dj | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    یکم واسه این خبر دیر نیست عایا؟!
    الان اکثر مدلهای اینتل توی بازار جهانی خستش و قیمتهاشونم مشخص شده و در حال فروش هستن. Amd اینبار بسیار خوب عمل کرده و کم کم برای اینتل انحصار طلب داره دردسر درست میکنه. 2000هزار دلار برای یه سی پی یو خیلی هستش و البته اینتل هم خوب کار میکنه ولی اگر منطقی باشیم و به قول خود خارجیها:
    Best price : Best performance
    در اخر هم بهترین مدلی که میتونید تهیه کنید مدل 7820 هستش که توی بنچ مارکها واقعا نزدیک به I9 هستش و با توجه به اینکه قیمتش 2600هستش نسبت به 4200 هستش خیلی انتخاب هتری هستش.
    پ.ن : 7700k در مقابل مدل 7820 واقعا ضعیف تر هستش چون یسری هستند که میگن 1300 بدی همون کارایی رو بهتون میده که این فقط یک فکر و باور اشتباست.

  • Nima Mazaheri
    Nima Mazaheri | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    خیلیم عالی
    این رقابته که باعث میشه این شرکتا رشد کنن ...

مطالب پیشنهادی