ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

داخلی سازی ترمز ABS؛ پروژه جدید رنو برای بومی سازی قطعات فنی در ایران

بعد از تحریم های بین المللی که بر عليه ایران در چند سال اخیر اعمال شد، چند سالی هست که کشورمان با ایدئولوژی‎هایی از قبیل بومی ‎سازی، تولید داخلی و از این دست تفکرات روبروست. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بعد از تحریم های بین المللی که بر علیه ایران در چند سال اخیر اعمال شد، چند سالی هست که کشورمان با ایدئولوژی‎هایی از قبیل بومی ‎سازی، تولید داخلی و از این دست تفکرات روبروست.

به زودى یک شرکت ایرانى با همکارى یک تأمین کننده مطرح اروپایى و رنو پارس قراردادى مبنى بر داخلى سازى ABS (سیستم ترمز ضدقفل) در ایران به امضا مى رساند.

در قرارداد و همکاری در مرحله ى بعدى منجر به داخلی سازی EPS (نسل پیشرفته سیستم ترمز ایمن) خواهد شد. قرار است خط تولید ترمزهای ABS و ESP در یک شرکت ایرانی راه اندازی شده و ظرف مدت یک سال به بهره برداری برسد.


این دو شرکت قرار است این تکنولوژی های را در سه فاز به سر انجام برسانند، فاز اول تا سال بعد به اتمام خواهد رسید، در این فاز شاهد مونتاژ کامل این تکنولوژی در ایران خواهیم بود. در فاز های بعدی این تکنولوژی ها در ایران به صورت عمیق و مستقل بومی ‎سازی می شود.

پس از موتور و گیربکس، مجموعه ترمز ABS سومین قطعه کلیدی خودرو است که داخلی سازی آن توسط رنو در ایران انجام خواهد شد.
در حال حاضر برای تمامی محصولات تولیدی رنو در ایران شامل تندر 90، تندر90 پیکاپ، ساندرو و ساندرو استپ وی از ترمز ABS استفاده می شود. برای محصولات آینده رنو در ایران نیز قرار است از ترمز ESP استفاده شود که مطابق با برنامه ى ذکر شده، هر دو قطعه داخلی سازی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    باز هم دروغی دیگر از مافیای خودرو

  • سعید
    سعید | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    خدا رحم کنه نمیشه وارد کنن همون قبلی ها رو بومی کردن کافیه

مطالب پیشنهادی