ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت قرائت متن در Word را با ویژگی های جدید به روز کرد

مایکروسافت طی سال های اخیر انواع و اقسام روش های تبدیل متن به گفتار را در مجموعه نرم افزاری آفیس و به خصوص Word آزموده، و حال به نظر می رسد بهترین گزینه برای اجرای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت طی سال های اخیر انواع و اقسام روش های تبدیل متن به گفتار را در مجموعه نرم افزاری آفیس و به خصوص Word آزموده، و حال به نظر می رسد بهترین گزینه برای اجرای این قابلیت کاربردی را به دست آورده است.

در آخرین به روز رسانی آفیس 365 که چند روز پیش منتشر شده، قابلیتی به نام Read Aloud وجود دارد که می تواند متن ها را با صدای بلند بخواند. اگرچه از نظر عملکرد با همان حالت Read Mode سابق روبرو هستیم که در ماه دسامبر 2016 معرفی شده بود، اما اکنون امکان تنظیم سرعت خواندن و تُن صدا به راحتی میسر شده، ضمن اینکه متن در حال قرائت به صورت لحظه ای در فایل با هایلایت مشخص می شود.

گزینه های جدید برای تعامل با سند متنی در زمان خواندن با صدای بلند، بدین معناست که قابلیت فوق به طور ویژه برای افراد دچار مشکلاتی نظیر خوانش پریشی (دیسلکسی) طراحی شده است. قرائت متن با صدای بلند می تواند تشخیص و اصلاح اشتباهات در نوشته را تسهیل نماید، بنابراین افرادی که فقط قصد بازبینی اسناد را دارند، کار ساده تری را پیش رو خواهند داشت.

گفتنیست قابلیت Read Aloud در آفیس 365 و نرم افزار Word در برگه «بازبینی» (Review) قرار گرفته و هم اکنون در دسترس کاربران نسخه های آزمایشی قرار دارد، ضمن اینکه طی هفته های آتی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی