ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارشناسان هزینه بالای تولید اسنپدراگون 835 را مانع اصلی موفقیت آن می دانند

تحلیلگران صنعت موبایل می گویند چیپست اسنپدراگون 835 به خاطر هزینه های بالای تولید فرایند 10 نانومتری، هنوز جایگاه اصلی اش را در بین پرچمداران موبایل به دست نیاورده است. این ادعا را تا حدودی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

تحلیلگران صنعت موبایل می گویند چیپست اسنپدراگون 835 به خاطر هزینه های بالای تولید فرایند 10 نانومتری، هنوز جایگاه اصلی اش را در بین پرچمداران موبایل به دست نیاورده است.

این ادعا را تا حدودی می توان قبول کرد، زیرا هنوز با اینکه در ماه هشتم سال 2017 هستیم، تعداد چیپست های 10 نانومتری انگشت شمارند. به عقیده کارشناسان هزینه اسنپدراگون 835 تقریباً سه برابر بیشتر از پلتفرم های سری 600 این کمپانی است و بنابراین این روزها موبایل های زیادی را با چیپست اسنپدراگون 626 می بینیم.

گفتنیست چیپست اسنپدراگون 835 همانند مدل های 820 و 821، توسط سامسونگ تولید می شود. این چیپست به پردازنده 8 هسته ای مجهز شده و در پرچمدارانی نظیر سامسونگ گلکسی اس 8، اچ تی سی U11، شیائومی می 6، وان پلاس 5، سونی اکسپریا اکس زی پریمیوم و موتورولا موتو زی 2 فورس دیده می شود.

بزرگ ترین شرکتی که هنوز پرچمداری با اسنپدراگون 835 معرفی نکرده، ال جی است که به خاطر تأخیر در عرضه این سخت افزار، مجبور شد موبایل جی 6 را با چیپست اسنپدراگون 821 عرضه نماید.

گفتنیست اکثر شرکت ها به جز سامسونگ، خیلی دیر به این چیپست دست یافتند، در حالی که برای اسنپدراگون 820 چنین وضعیتی را شاهد نبودیم. با این حال در ادامه و با افزایش تعداد چیپست های 10 نانومتری بازار، از جمله محصول جدید مدیاتک یعنی هلیو X30، احتمالاً با کاهش هزینه و افزایش روند استفاده از این فناوری در دنیای موبایل خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی