ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراویس کالانیک برای بازگشت به اوبر از استیو جابز الهام می گیرد

بر اساس گزارشات، «تراویس کالانیک» مدیرعامل پیشین اوبر قصد دارد در حرکتی مانند استیو جابز، به شرکتی که خود بنیان نهاده باز گردد. کالانیک این مسئله را در میان جمعی از دوستان خود بیان کرده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

بر اساس گزارشات، «تراویس کالانیک» مدیرعامل پیشین اوبر قصد دارد در حرکتی مانند استیو جابز، به شرکتی که خود بنیان نهاده باز گردد. کالانیک این مسئله را در میان جمعی از دوستان خود بیان کرده و می خواهد بار دیگر سکان کمپانی مذکور را در دست بگیرد.

سخن کالانیک در واقع به اخراج استیو جابز از اپل در سال 1985 اشاره دارد که در آن دوره جابز با تأسیس کمپانی دیگری تحت عنوان «Next»، موفق شد نظر اپل را به خود جلب کرده و بار دیگر در سال 1997، از طرق خریداری نکست توسط کمپانی ساکن کوپرتینو با قدرت به شرکت خود بازگردد.

کالانیک در حال حاضر عضو هیئت مدیره اوبر است

حال مشخص نیست که آیا آقای کالانیک قصد دارد صرفاً به صورت فعالانه تری برای بازگشت به جایگاه قبلی خود تلاش کند، یا می خواهد با تقلید از استیو جابز فقید، شرکت دیگری را با مخاطبین مشابه تأسیس کرده و منتظر خریداری آن توسط اوبر بماند. البته لازم به ذکر است که تراویس کالانیک در حال حاضر عضو هیئت مدیره اوبر بوده و به همراه شرکای خود، بخش اصلی آراء را در اختیار دارد.

گفتنی است برنامه شرکت اوبر برای انتخاب مدیر عامل جدید همین حالا نیز در جریان بوده و این کمپانی قصد دارد تا ماه سپتامبر، بهترین گزینه ممکن را با هدف بیشینه کردن سوددهی در زمان عرضه عمومی سهام، پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی