ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا 3 اولین قربانی خود را گرفت؛ مرسدس B کلاس الکتریکی از خط تولید خارج می شود

یکی از نمونه های اتومبیل های تماماً الکتریکی مرسدس بنز خودروی بی کلاس ای دی (Electronic Drive) این شرکت است که در کارخانه Rastatt در آلمان تولید می شود. این خودرو از لحاظ ظاهری تفاوتی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

یکی از نمونه های اتومبیل های تماماً الکتریکی مرسدس بنز خودروی بی کلاس ای دی (Electronic Drive) این شرکت است که در کارخانه Rastatt در آلمان تولید می شود.

این خودرو از لحاظ ظاهری تفاوتی با خودروی بی کلاس استاندارد مرسدس ندارد اما موتور آن تماما الکتریکی بوده و دوستار محیط زیست است. فروش این وسیله نقلیه از ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در حقیقت مرسدس بنز هیچ گاه موفق نشد که این خودرو را به میزان مورد نظر خود به فروش برساند.

مرسدس تنها توانست ۳۶۵۱ دستگاه از این وسیله نقلیه الکتریکی را از زمان عرضه تا کنون بفروش برساند بنابراین اعلام خبر توقف تولید و فروش این خودروی الکتریکی توسط کمپانی مرسدس بنز خیلی هم دور از انتظار نیست.

در مصاحبه ای که راب مورن، سخنگوی مرسدس بنز با مجله خبری Automotive News انجام داده، تایید کرده است که ماموریت این هاچ‌ بک برقی به پایان رسیده است و در سه ماه سوم سال میلادی جاری خط تولید آن متوقف خواهد شد.


یکی دیگر از دلایلی که بیان میکند چرا مرسدس بنز به دنبال حذف تدریجی خودروهای بی کلاس تماما الکتریکی است، احتیاج این غول خودروساز آلمانی به کارخانجات تولید خودرو خود برای تولید محصولات تازه است.

مرسدس ناچار است تا کارخانه های خود را برای تولید نسل بعدی مدل های کامپکت و جمع و جور و خودروهای تماما جدید هاچ بک A کلاس آماده کند. البته در عین حال، مدل های کلاس بی نیز به صورت قراردادی در خط تولید باقی خواهند ماند.


در حالی که مرسدس بنز در حال حاضر جایگزینی برای B CLASS الکتریکی ندارد، به دنبال معرفی یک خانواده از خودروهای تماما الکتریکی با نام تجاری جدید ای کیو (EQ) است.

خودروهای این خانواده که تعداد آن ها از ۱۰ مدل بیشتر خواهد بود، به صورت کاملا الکتریکی و هوشمند هستند و تدریجا تا سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهند شد. گفته می شود سرمایه عظیمی که برای این پروژه در نظر گرفته شده ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۷ میلیارد دلار) است.


مرسدس بنز به تصویر کشیدن کانسپت ای کیو در نمایشگاه موتور پاریس در سال ۲۰۱۶ نشان داد که چه هدف و برنامه ای برای خودروهای الکتریکی دارد. کانسپت به تصویر کشیده شده در این نمایشگاه یک کراس اور الکتریکی بوده است.


شنیده می شود که مرسدس به دنبال معرفی دومین کانسپت ای کیو در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در ماه سپتامبر پیشرو است. احتمالا هدف از معرفی این کانسپت تولید یک هاچ بک تماما الکتریکی برای به چالش کشیدن هاچ بک تماما الکتریکی بی ام و یعنی ای3 خاص این شرکت است. برخی معتقد اند مدل نهایی دومین کانسپت مرسدس در سال ۲۰۲۰ راهی جاده ها خواهد شد.


به عنوان یادآوری بد نیست نگاهی به خودروی الکتریکی مرسدس بنز که مخصوص ایالات متحده طراحی شده است بیندازیم. این خودرو که جزء پرچم داران مرسدس محسوب می شود B250E نام داشته و از وزن ۱۷۸۰ کیلوگرمی (۳۹۲۴ پوند) برخوردار است. یک باتری لیتیوم یونی با انرژی ۲۸ کیلووات ساعت برای پیمودن یک مسیر ۱۴۰ کیلومتری (۸۷ مایل) در این خودرو موجود است.

قیمت این وسیله نقلیه الکتریکی از حدود ۴۰ هزار دلار شروع شده و با افزایش امکانات و آپشن های اختیاری بیشتر می شود. قدرت موتور الکتریکی این خودرو جمع و جور ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور آن ۲۵۱ پوند فوت عنوان شده است.

B250E از سکون تا ۱۰۰ کیلومتر (شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت) را در ۷.۹ ثانیه طی می کند و حداکثر سرعتی که برای آن در نظر گرفته شده ۱۶۰ کیلومتر در ساعت (۱۰۰ مایل بر ساعت) است.

چنانچه مشخصات این مدل را با تسلا مدل 3 مقایسه کنید، در خواهید یافت که چرا مرسدس تصمیم به توقف تولید بی کلاس الکتریکی گرفته است، پیمایش بیشتر، شتاب بهتر، طراحی جذاب تر بدنه و قیمت ارزان تر در نسخه پایه (35 هزار دلار) باعث می شود که کمترین شکی در مورد برتری تسلا مدل 3 نسبت به این هاچ بک ستاره نشان وجود نداشته باشد و از این رو مرسدس عملا شانسی برای رقابت با یانکی تازه وارد پیش روی خود نمی بیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی