ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل توسعه اپلیکیشن های بهینه برای هند را سرعت می دهد

گوگل در جریان نخستین نشست عالی خود در هند که Google Play App نامیده می شد از آغاز به کار طرحی موسوم به Made for India یا «ساخته شده برای هند» خبر داد. در این طرح توسعه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

گوگل در جریان نخستین نشست عالی خود در هند که Google Play App نامیده می شد از آغاز به کار طرحی موسوم به Made for India یا «ساخته شده برای هند» خبر داد.

در این طرح توسعه دهندگان هندی می توانند شانس خود در ساخت اپ هایی که مشخصا برای بازار این کشور بهینه سازی شده اند را امتحان کنند و در نهایت نیز چنانچه بخت با آنها یار باشد محصولاتشان را در بخش ویژه ای از اپ استور گوگل در هند به کاربران عرضه نمایند.

«ساخته شده برای هند» طرحی است برای کشف و مطرح کردن توسعه دهندگانی که اپلیکیشن های باکیفیت می سازند و آنها را برای کاربران هند بهینه سازی می کنند.

باید اضافه کنیم که گوگل در این طرح به طور مشخص به دنبال نوآوری، حداقل مصرف دیتا، مصرف بهینه باتری، سفارشی سازی برای نوع ارتباط اینترنتی کاربران، وضعیت های آفلاین مفید، سازگاری دستگاه با اپلیکیشن ها، کاهش حجم اپ ها و پشتیبانی بومی سازی شده است.

اما علت علاقمندی غول جستجو به این بازار نیز کاملا روشن است؛ بالغ بر هفتاد درصد از کاربران هندی عمدتا از طریق اسمارت فون هایشان به اینترنت متصل می شوند و این میزان با نرخی باورنکردنی در حال افزایش است. جالب اینکه حالا شمار کاربران دستگاه های اندرویدی در هند بیشتر از آمریکاست.

Purnima Kochikar مدیر توسعه کسب و کار گوگل پلی در جریان سخنرانی خود در این نشست اعلام داشت که مردم هند ماهانه یک میلیارد اپ اندرویدی را از گوگل پلی دانلود میکنند و شمار اپ های نصب شده در این کشور سالانه ۱۵۰ درصد رشد دارد.

از سوی دیگر، چون گوگل روش های متنوعی را برای خرید اپ از گوگل پلی برای هندی ها معرفی کرده، مبلغی که این افراد برای خرید اپلیکیشن و بازی صرف می کنند رشدی سه برابری را تجربه نموده است.

گفتنی است در جریان این نشست بیش از ۷۰۰ توسعه دهنده بازی و اپلیکیشن در هند گرد هم آمدند و در آنجا  در جریان جدیدترین نکات و اخبار مربوط به ابزارهای ارائه شده از جانب گوگل برای توسعه برنامه قرار گرفتند.

سال گذشته گوگل از طرح جدیدی به نام Build for Billions یا «ساخته شده برای میلیاردها نفر» خبر داد که برای کمک به توسعه دهندگان و کنار زدن چالش هایی نظیر سرعت های مختلف ارتباط اینترنتی، امکانات متفاوت دستگاه های موبایل  و هزینه بالا مصرف دیتا راه اندازی شده بود.

این کتابچه که هم اکنون از طریق گوگل پلی قابل دانلود است در واقع نوعی راهنمای قدم به قدم برای توسعه دهندگان به شمار می رود و اطلاعات لازم در مورد قابلیتها، ابزارها و تجربیات موفق در رابطه با آماده سازی اپلیکیش برای میلیاردها کاربر اندروید در دنیا را در اختیارشان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MehdiUbuntu
    MehdiUbuntu | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    ما هم اینجا مجبوریم از بازار.مسخره استفاده کنیم

مطالب پیشنهادی