ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاخیر در عرضه آیفون 8 اپل
تکنولوژی

تیم کوک و توجیه حذف اپلیکیشن های VPN از اپ استور چین: ما فقط از قانون پیروی کردیم

امروز در جریان گزارش سه ماهه سوم سال مالی 2017 اپل، تیم کوک در مورد حذف اپلیکیشن های VPN از اپ استور کشور چین هم توضیحاتی اعلام کرد و گفت این اقدام صرفاً به خاطر قوانین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

امروز در جریان گزارش سه ماهه سوم سال مالی 2017 اپل، تیم کوک در مورد حذف اپلیکیشن های VPN از اپ استور کشور چین هم توضیحاتی اعلام کرد و گفت این اقدام صرفاً به خاطر قوانین دولت پکن صورت گرفته است.

کوک می گوید در سال 2015 چین سیاست خود را نسبت به VPN ها عوض کرد و از اپراتورها خواست تا برای ارائه چنین خدماتی، از دولت مجوز بگیرند. اوایل سال جاری میلادی، مقامات این کشور سیاست فوق را به طور کامل به اجرا درآورده و اپل را ملزم کردند که اپلیکیشن های غیر قانونی را حذف کند.

مدیرعامل اپل افزود:

ما دوست نداشتیم این اپلیکیشن ها را حذف کنیم، اما سیاست ما بر این است که در هر کشوری فعالیت داریم، از قوانین آنها پیروی نماییم.

کوک مقایسه این وضعیت با امتناع اپل از باز کردن قفل آیفون یکی از مهاجمین حادثه سن برناردینو در سال 2016 را کاملاً بی اساس دانست و گفت قوانین آمریکا در جریان پرونده فوق از اپل حمایت می کردند. وی افزود قوانین کشور چین هم کاملاً واضح و شفاف هستند.

با این حال، کوک تأکید کرد که موضع کمپانی متبوعش، ارائه بهترین محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در بازار محلی چین است و اظهار امیدواری نمود که مقامات دولتی، به تدریج از سخت گیری های خود بکاهند. او افزود:

ما حتی در صورت عدم تفاهم نیز به گفتگو و تعامل اعتقاد داریم، چون نوآوری به آزادی بیان و همکاری نیاز دارد.

کوک اذعان کرد با توجه به نقش کلیدی بازار چین در کسب و کار آنها، واضح است که اپل برای ادامه فعالیتش از قوانین آنها پیروی خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    خب عزیزم پاشو بیا تو ایرانم چنتا سرور بزن اقایون قربون صدقت میرن کل بازار دودستی بهت میدن

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    بله هرجا که ببینید سود از دست میدهید، به مصرف کنندگان و طرفدارانتون خیانت میکنید، شما باید از آزادی بیان و حقوق مصرف کننده حمایت کنید، حتی اگر مجبور باشید فروش در آن کشور را از دست بدهید، البته امیدواریم مصرف کنند اپل در چین هم مشت محکمی به عنوان جواب به خیانت شما در دهان امثال شما بکوبند تا دیگر حق آزادی بیان را به منافع خودتان نفروشید، تا درس عبرتی هم باشد برای دیگر تولید کنندگان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی