ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش دو هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت به عموم مردم آغاز شد

هدست های واقعیت ترکیبی مایکروسافت که اوایل تابستان امسال برای پیش خرید از سوی توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفتند، اخیراً راه خود را به استور این کمپانی باز کرده اند و حالا عموم مردم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

هدست های واقعیت ترکیبی مایکروسافت که اوایل تابستان امسال برای پیش خرید از سوی توسعه دهندگان در دسترس قرار گرفتند، اخیراً راه خود را به استور این کمپانی باز کرده اند و حالا عموم مردم هم می توانند آنها را خریداری کنند. این هدست ها، کماکان به صورت خاص برای توسعه دهندگان ساخته شده اند، اما دیگر محدودیتی در خرید آنها وجود ندارد و هرکسی می تواند هدست های دو کمپانی HP یا ایسر را به ترتیب با قیمت 329 و 299 دلار تهیه کند.

این دو هدست واقعیت ترکیبی، در حال حاضر به صورت انحصاری در استور مایکروسافت قرار دارند. در حالی که این مطلب نوشته می شود، موجودی هدست های HP به پایان رسیده و تنها امکان خرید هدست ایسر وجود دارد؛ اما هنوز معلوم نیست که این موجودی مجدداً افزایش می یابد یا خیر. هدست اچ پی اگرچه 30 دلار نسبت به همتای ایسر گران قیمت تر است، اما از نظر مشخصات سخت افزاری تفاوتی نداشته و صرفاً به هدبند و لایه های درونی بیشتری مجهز شده که سبب می شود بهتر روی سر کاربر قرار گیرد.

این هدست ها تنها با پی سی هایی سازگاری دارند که مایکروسافت آنها را «آماده برای واقعیت ترکیبی» می خواند و تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی مختلف روی آنها در دسترس خواهد بود. هدست ایسر به یک جفت نمایشگر با رزولوشن 1440x1440 مجهز شده که میدان دیدی 95 درجه ای در مقابل چشم قرار می دهند. این هدست همچنین از نرخ رفرش 90 هرتز بهره می برد و اسپیکرهایی در داخل آن تعبیه شده؛ اما برای افزودن میکروفون، باید از جک 3.5 میلی متری آن بهره گرفت. ضمناً صدا و تصویر از طریق پورت USB 3.0 و HDMI منتقل می شود.

در صورتی که بخواهید اپلیکیشن هایی را برای این هدست ها توسعه دهید، پیشنهاد مایکروسافت این است که از یک پی سی مبتنی بر ویندوز 10 به همراه سخت افزاری شامل پردازنده Intel i7، کارت گرافیکی انویدیا GTX 980 یا بهتر و حداقل 16 گیگابایت حافظه رم و 10 گیگابایت فضای داخلی استفاده نمایید. این مشخصات مورد نیاز، سبب می شود تا فعلاً هر کاربری قادر به استفاده از هدست های ایسر و HP نباشد، اما احتمال دارد در آینده نزدیک و با بهبودهای بیشتر، این مشخصات کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    من که هنوز کاربرد اینو خوب درک نکردم. چی نشون میده این دقیقا؟ هر برنامه یا بازی با این کار میکنه؟ اگه نه پس کدوم برنامه ها باهاش سازگارن

مطالب پیشنهادی