ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک مشغول توسعه دیوایسی مخصوص چت های ویدیویی است

بنابر گزارش های تازه، کمپانی فیسبوک مشغول توسعه دیوایسی مخصوص چت ویدیویی است که احتمالاً برای رقابت با دستگاه Echo Show آمازون ساخته می شود. با این همه، ظاهراً این دو دستگاه آنقدرها هم به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بنابر گزارش های تازه، کمپانی فیسبوک مشغول توسعه دیوایسی مخصوص چت ویدیویی است که احتمالاً برای رقابت با دستگاه Echo Show آمازون ساخته می شود. با این همه، ظاهراً این دو دستگاه آنقدرها هم به یکدیگر شباهت ندارند و محصول فیسبوک، قرار است به یک نمایشگری لمسی هم اندازه با نمایشگرهای لپ تاپ مجهز شود.

علاوه بر این، بدیهی است که چت ویدیویی تنها یکی از قابلیت های این دستگاه تازه خواهد بود و با توجه به نیاز دستگاه به اتصال به اینترنت، احتمالاً شاهد قابلیت هایی دیگری نظیر گشت و گذار در فید فیسبوک یا چت در اپلیکیشن های پیام رسان معمولی مثل مسنجر خواهیم بود.

در گزارش ها آمده که تولید این محصول به آزمایشگاه «بیلدینگ 8» فیسبوک محول شده که توسعه محصولات نوآورانه و مبتکرانه این کمپانی را برعهده دارد؛ درست شبیه به واحد X گوگل. دستگاه جدید فیسبوک ظاهراً به دوربینی هوشمند هم مجهز می شود که می تواند اتاق را اسکن کرده و افراد حاضر در اتاق را شناسایی کند. پس از این، کاربر می تواند روی هر شخصی در اتاق زوم کند و به عنوان مثال، تصویری که در دست آن شخص قرار دارد را با وضوح بالا ببیند.

گذشته از این دوربین هوشمند، گفته می شود باید منتظر دوربین اضافه 360 درجه ای نیز باشیم که البته به صورت جداگانه و احتمالاً مدتی پس از عرضه دستگاه به دست مشتریان می رسند. در حال حاضر به صورت رسمی هیچ چیز تایید نشده و نمی دانیم که دستگاه فیسبوک با چه قیمتی و چه زمانی به بازار می آید. با این همه، از آن جایی که نخستین اسپیکر هوشمند فیسبوک قرار است طی سال 2018 روانه بازار شود، احتمال می رود این دیوایس مخصوص چت ویدیویی هم در بازه زمانی مشابهی عرضه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی