ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات کامل سخت افزاری فبلت گلکسی نوت 8 افشا شد

در حالی که سامسونگ برای رونمایی فبلت پرچمدار گلکسی نوت 8 در تاریخ یکم شهریورماه آماده می شود، به تازگی اطالاعاتی کامل درباره دستگاه افشا شده که اگر صحت داشته باشد، باید منتظر مشخصات سخت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

در حالی که سامسونگ برای رونمایی فبلت پرچمدار گلکسی نوت 8 در تاریخ یکم شهریورماه آماده می شود، به تازگی اطالاعاتی کامل درباره دستگاه افشا شده که اگر صحت داشته باشد، باید منتظر مشخصات سخت افزاری بسیار تحسین برانگیزی باشیم.

پیش از هر چیز در گزارش های تازه آمده بدنه دستگاه که استاندارد IP68 را دریافت نموده، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به خانواده گلکسی اس 8 خواهد داشت؛ در واقع با نمایشگر 6.3 اینچی امولد، نوت 8 تنها اندکی از مدل اس 8 پلاس بزرگ تر خواهد بود. اما به رسم موبایل های سری نوت، لبه های دستگاه شکلی قائمه تر به خود می گیرند و نمایشگر دستگاه هم رزولوشن 1440x2960 را با نسبت ابعاد 18.5:9 به نمایش در می آورد. ناگفته نماند ابعاد دستگاه معادل 162.5x74.6x8.5 میلی متر است.

درست مثل خانواده اس 8، نوت 8 به چیپست اگزینوس 8895 سامسونگ مجهز می شود اما اسنپدراگون 835 کوالکام جای خود را به این چیپست در مدل های مخصوص ایالات متحده خواهد داد. هر دو چیپست با فرآیند 10 نانومتری FinFET ساخته می شوند و پرفورمنسی تقریباً برابر را ارائه می دهند. نوت 8 قرار است افزایشی در حافظه رم را نسبت به سری اس 8 تجربه کند و به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به دست مشتریان می رسد.

از منظر تصویربرداری، دوربین دوگانه نوت 8، دو سنسور 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. دوربین اصلی دستگاه از گشودگی دهانه لنز f1.7 و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه بهره می برد و دوربین تله فوتو ثانویه، با گشودگی دهانه لنز f2.4، زوم اپتیکال دو برابری را به ارمغان می آورد و هر دو لنز، لرزشگیر تصویر نیز دارند. دوربین جلو هم به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز شده و با گشودگی دهانه لنز f1.7، از فوکوس خودکار بهره مند شده.

در نهایت، باتری 3300 میلی آمپر ساعتی سوخت رسانی به دستگاه را برعهده دارد و می توان آن را از طریق پورت USB-C یا به صورت وایرلس شارژ کرد. نوت 8 ابتدا در دو رنگ طلایی و مشکی (تصویر بالا) به بازار می آید و سپس می توان منتظر دو رنگ آبی و خاکستری نیز بود. هنوز درباره قیمت گذاری دستگاه گزارش دقیقی به دست نرسیده، اما گفته می شود نوت 8 با قیمت 1000 یورو (تقریباً برابر با 1180 دلار) عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • yashar
    yashar | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    من طرفدار سامسونگ نیستم ولی دوستایی که به باطری گیر می‌دین دقت کنید که سی پی یو بهتر و کم مصرف تر شده و صفحه نمایش هم کم مصرف تر شده

  • sepehri
    sepehri | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    نیازی نیست باطری و بیشترر کنن سی پی یو ۱۰ نانومتری شد و صفحه نمایشش امولد و کم مصرف تر افرین به سامسونگ واقعا ارزشش و داره مخصوصا قلمش

    • thepjt
      thepjt | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

      حالا ایرادی داشت هم سی پی یو و مانیتور کم مصرف تر میشد و هم باطری بیشتر میشد ؟؟؟!؟!

      بد میشد اگر نسبت به نرم گوشی های هوشمند عمر باتری بیشتر و بیشتر میبود ؟؟
      بد میشد اگر به جای رقابت و چشم و هم چشمی برای دوربین دوگانه و حذف درگاه 3.5 میلیمتری رو افزایش باطری با هم رقابت میکردند تا کاهش باطری ؟!؟!


      البته به سامسونگ حق میدم ... بلایی که چند میلی آمپر بیشتر بودن ظرفیت نوت 7 نصیبش کرد ، جوری گریبانشو گرفت که اگر من جاش بودم امسال اصلا ظرفیت باطری رو نصف میکردم !!!

  • alliabbas
    alliabbas | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    ترسیده دیگه باتری رو از ۳۳۰۰ بیشتر نمیکنه

  • ایمان موذنی
    ایمان موذنی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    دوستان توجه کنن که این قیمت پیش فروشه . بعد از پیش فروش قیمت افت می کنه .

  • ایمان موذنی
    ایمان موذنی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    می ترکونه ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی