ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل هشتم پردازنده های اینتل نیازمند مادربوردهای جدید هستند

شرکت ازراک (ASRock) که در ساخت مادربوردهای کامپیوتر اسم و رسمی دارد در حساب کاربری توییتر خود رسما اعلام کرد که مادربوردهای قدیمی با سی پی یو های جدید همخوانی نخواهند داشت. به گفته حساب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

شرکت ازراک (ASRock) که در ساخت مادربوردهای کامپیوتر اسم و رسمی دارد در حساب کاربری توییتر خود رسما اعلام کرد که مادربوردهای قدیمی با سی پی یو های جدید همخوانی نخواهند داشت.

به گفته حساب کاربری توییتر ازراک، مادربوردهایی که بر اساس چیپست های سری ۲۰۰ اینتل طراحی و تولید شده اند، با پردازنده های نسل هشتم موسوم به «کافی لیک» (Coffee Lake) همخوانی ندارند.

البته نباید این مسئله جای تعجبی هم داشته باشد چرا که سی پی یو های طراحی شده بر اساس فناوری کافی لیک قرار است همزمان با چیپست های مادربورد سری ۳۰۰ اینتل پیش از پایان سال ۲۰۱۷ ارائه شوند.

اینتل چیپست های مادربورد سری ۱۰۰ را همزمان با ارائه پردازنده های اسکای لیک و با سوکت LGA 1151 ارائه کرد. این چیپست ها در ۶ گروه مختلف تقسیم شده و برای کاربران در رده های متفاوت به بازار ارائه شدند.

وقتی که اینتل از نسل هفتم پردازنده هایش با نام کیبی لیک در ابتدای سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد، آن ها سری ۲۰۰ را هم ارائه دادند در حالی که سوکت LGA 1151 هم روی آن بود و این بار ۵ گروه مختلف برای نیازهای مختلف بازار در نظر گرفته شد.

در ادامه همین جریان، انتظار می رود که با کافی لیک، رویه تغییری نکرده و سری ۳۰۰ نیز با تغییراتی اندک اما همان سوکت پیشین به بازار ارائه شود.

اینتل یک ماه پس از ارائه نسل هفتم پردازنده هایش در ماه ژانویه، تایید کرد که نسل هشتم در دست توسعه و ساخت است و احتمالا در نیمه دوم باید شاهد ارائه آن باشیم.

در حال حاضر، پردازنده ۱۲ هسته ای i9-7920X با نام اسکای لیک-اکس برای عرضه در ماه سپتامبر برنامه ریزی شده. پس از آن نیز شاهد ارائه پردازنده ۱۴ هسته ای i9-7940X، پردازنده ۱۶ هسته ای i9-7960X و پردازنده ۱۸ هسته ای i9-7980XE در ماه اکتبر هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    یادمه یک زمانی بین مردم شایعه بود که مادر برد قوی بگیر تا بعدا بتونی سیستمت رو ارتقا بدی ....

    اما واقعیت اینه که تا وقت ارتقا دادنت برسه قطعا رم ، سی پی یو ، چیت ست های مورد نیازش ، و خیلی چیز های دیگه اینقدر تغییر کرده که باید مادربرد هم عوض بشه ...

    بلاخره باید خط تولیدشون فعال باشه و فروش داشته باشند همیشه ... اقتصاد امروز یعنی مصرف کن ، دور بنداز ، دوباره بخر ، مصرف کن ، دور بنداز ....

مطالب پیشنهادی