ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها می توانند با استفاده از آسیب پذیری آمازون اکو، مکالمات کاربران را شنود کنند

به نظر می رسد یکی از بزرگ ترین نگرانی ها نسبت به اسپیکرهای آمازون اکو، امکان دارد به تحقق بپیوندد. محققان اخیراً دریافته اند حتی در صورتی که کاربران عبارت «الکسا» را برای فعال سازی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به نظر می رسد یکی از بزرگ ترین نگرانی ها نسبت به اسپیکرهای آمازون اکو، امکان دارد به تحقق بپیوندد. محققان اخیراً دریافته اند حتی در صورتی که کاربران عبارت «الکسا» را برای فعال سازی این اسپیکرهای هوشمند به زبان نیاورده باشند، امکان شنود آنها وجود دارد.

این محققان می گویند متوجه آسیب پذیری امنیتی تازه ای شده اند که می تواند تمام مکالمات ضبط شده در محیط پیرامون آمازون اکو را به کامپیوتر هکرها بفرستد و به نگرانی مشتریان نسبت به میکروفون «همیشه روشن» دستگاه دامن بزند. گذشته از گوش سپردن به تمام مکالمات ضبط شده، هکرها می توانند اطلاعات حساب کاربری شخص در آمازون را مشاهده کنند، اطلاعات حساس را به سرقت ببرند و حتی دستگاه را از راه دور تحت کنترل خود در آورند.

این آسیب پذیری سخت افزاری در جایی یافته شد که پورت های مخصوص دیباگ در آنجا قرار دارند و کاربر به راحتی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. هکرها می توانند کارت حافظه آلوده ای را بدون اینکه دارنده دستگاه متوجه شود به آمازون اکو متصل کنند و به سیستم عامل آن دسترسی یابند. از این لحظه به بعد، امکان نفوذ به اکانت آمازون کاربر، اپلیکیشن های اسپیکر و سیستمی که همواره برای شنیدن عبارت های کلیدی روشن است دسترسی داشته باشد.

محققان می گویند که برای این هک، نیاز به دسترسی فیزیکی به دستگاه از سوی هکر وجود دارد، اما کاربران به سختی قادر به تشخیص تغییرات اعمال شده روی اسپیکر خود خواهند بود. گفتنی است که این آسیب پذیری فقط در اسپیکر آمازون اکو ابتدایی که سال گذشته در بریتانیا عرضه شد به چشم می خورد و آمازون این مشکل را در مدل کوچکتر اکو دات برطرف ساخته است.

در نهایت به کاربران توصیه می شود که هنگام خرید آمازون اکو، تاریخ تولید دستگاه را چک کنند و از خرید مدل های 2016 دست دوم اجتناب ورزند؛ زیرا در اسپیکرهای دست دوم امکان دستکاری سخت افزار وجود دارد. همچنین کاربران باید هنگام خرید محصول نو نیز از بسته بندی صحیح آن اطمینان حاصل نمایند. کمپانی آمازون پیشنهاد کرده برای عدم بروز چنین مشکلاتی، اسپیکرهای اکو تنها از طریق خرده فروشی رسمی این کمپانی خریداری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی