ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن آیو؛ تلویزیون اینترنتی همراه

این روزها وابستگی ما به موبایل ها و تبلت هایمان به قدری زیاد شده که کمتر فرصتی برای تماشای تلویزیون باقی می ماند. اما در کنار این موضوع دسترسی به اینترنت پر سرعت راه را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

این روزها وابستگی ما به موبایل ها و تبلت هایمان به قدری زیاد شده که کمتر فرصتی برای تماشای تلویزیون باقی می ماند. اما در کنار این موضوع دسترسی به اینترنت پر سرعت راه را برای تماشای زنده تلویزیون در گجت ها هموار کرده، و این بستری ساخته تا IPTV ها بتوانند با ارائه محتوای با کیفیت در موبایل و ارائه پیشنهادات وسوسه کننده، یک بار دیگر مردم را به سوی برنامه های تلویزیونی بکشانند.

سرویس آیو که امروز به شما معرفی می کنیم آمده که در همین مسیر قدم بگذارد؛ یک تلویزیون اینترنتی پیشرفته که با همراه داشتن آن هرگز از برنامه های محبوبتان عقب نمی مانید. آیو به عنوان یک تلویزیون اینترنتی خدماتش را در پلتفرم های وب، اندروید، iOS، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و آیو باکس (ستاپ باکس آیو) ارائه می کند.

با آیو می توانید تمام کانال های صدا و سیما را به طور زنده ببینید و به غیر از آن به آرشیو گسترده ای از فیلم و سریال و انیمیشن های ایرانی و خارجی هم دسترسی داشته باشید. این ها خدمات رایجی هستند که بسیاری از IPTV های نوظهور ایرانی برای بقای در بازار به مشتریان خود ارائه می کنند. اما آیو مضاف بر این موارد ویژگی های بسیار خوبی را در خود گنجانده تا بتوانیم آن را یکی از کامل ترین و قدرتمندترین تلویزیون های اینترنتی ایرانی بنامیم.

یک ویژگی بسیاری را برای استفاده از آیو ترغیب می کند، و آن هم چیزی نیست جز تماشای محتوا بدون کاهش حجم اینترنت

به غیر از حضور گسترده در پلتفرم های مختلف و امکان همگام سازی محتوا که جزو خصوصیات بسیار عالی آیو به شمار می آیند، یک ویژگی دیگر هم هست که بسیاری را برای استفاده از آیو ترغیب می کند، و آن هم چیزی نیست جز تماشای محتوا بدون کاهش حجم اینترنت. طبق قراردادی که بین آیو و همراه اول، آسیاتک، های‌ وب، فناوا و پیشگامان امضا شده، کلیه کاربران این سرویس دهنده های اینترنتی می توانند بدون کاهش حجم از تماشای تصاویر آیو لذت ببرند.

البته برای استفاده از این ویژگی لازم است که حق اشتراک اپلیکیشن را بپردازید که در ماه 12 هزار تومان هزینه برایتان در پی دارد. اما آیا پرداخت این هزینه ارزشش را دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید به امکانات آیو نگاه کنید. در نسخه رایگان اپلیکیشن می توانید تصاویر زنده تلویزیون را ببینید، و آن ها را 15 دقیقه به جلو و عقب ببرید. اما در صورت مشترک شدن در اپلیکیشن می توانید این 15 دقیقه را به هفت روز افزایش داده و در عین حال حجم اینترنت تان را هم مصرف نکنید.

در نسخه رایگان آیو می توانید تصاویر زنده تلویزیون را ببینید

آیو به شما اجازه ضبط برنامه های محبوب تان را هم داده. در نسخه رایگان یک گیگابایت فضا برای این کار در اختیارتان قرار می گیرد، اما با مشترک شدن این فضا به ده گیگابایت افزایش خواهد یافت که برای ضبط برنامه های طولانی هم خوب و کافی به نظر می رسد.

محصول تیم باران تلکام یک وسیله خوب برای آگاهی از جدول پخش تلویزیون هم هست. برای این کار می توانید به منوی مخصوص این کار در اپلیکیشن مراجعه کنید که برنامه ها در ردیف های منظم کشویی کنار هم چیده شده اند.

تلویزیون همیشه برنامه های خوبی ندارد. بنابراین شاید دوست داشته باشید که یک فیلم یا سریال خارجی ببینید، یا سینما را به نمایشگر موبایل و تبلت تان بیاورید. آیو آرشیو قابل قبولی از فیلم های ایرانی، خارجی زبان اصلی و دوبله شده، و انیمیشن ها در خود گردآوری کرده که بعضی از آن ها جزو مطرح ترین آثار دنیا به شمار می روند.

مثلا همین حالا می توانید فیلم های نسبتا جدیدی مثل لوگان و استار وارز: روگ وان و سریال پرطرفدار Stranger Things نت فلیکس را در آن تماشا کنید، و اگر حق اشتراک خریده باشید حجمی هم مصرف نخواهید کرد. البته انتقادی که می توان به وضعیت فعلی آیو وارد کرد این است که آرشیو غنی و کاملی ندارد، بنابراین شاید بعضی افراد رقبای دیگر مثل فیلیمو را به آن ترجیح بدهند.

نکته بعد حق اشتراک آیو است که ماهیانه 12 هزار تومان برایتان هزینه در پی دارد، که در مقایسه با سرویس های مشابه اندکی گران تر است. اما باید این مسئله را هم در نظر گرفت که آیو در مقایسه با رقبا هم امکانات و تجربه کاربری بهتری دارد، هم این که محتوای اختصاصی خودش به نام کانال  آیو اسپورت را هم به شما ارائه می کند، کاری که در کمتر سرویس دیگری شاهد آن بوده ایم.

پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر هم یکی از خصوصیات منحصر به فرد آیو است. به لطف آن می توانید تصویر در حال پخش را به گوشه ای از صفحه آورده و در عین حال به انجام کارتان هم مشغول باشید. این ویژگی اگر چه در محیط آیو کارش را به درستی انجام می دهد، ولی متأسفانه در خارج از چارچوب اپ به این قابلیت کاربردی دسترسی ندارید.

حق اشتراک آیو در مقایسه با سرویس های مشابه اندکی گران تر است

به لطف سرورهایی قوی، آیو کار بارگذاری محتوا در دیوایس کاربر را با سرعت مطلوبی انجام می دهد. طبق تستی که انجام دادیم با اینترنت 4G برای تماشای تصاویر نخواهید داشت و کمتر پیش می آید که به بافرینگ و لگ بر بخورید.همچنین در کنار تمام مزایایی که گفتیم، رابط کاربری زیبا و منظم و در عین حال سبک آیو هم یکی از خصوصیاتی است که آن را به یک IPTV ایده آل تبدیل کرده؛ دستاوردی که شرکت های بزرگ و پر مدعای فعال در این حوزه هم در رسیدن به آن عاجز بوده اند.

آیو با این خصوصیات می تواند یکی از کامل ترین سرویس های تلویزیون اینترنتی داخلی لقب بگیرد. هر چند که آرشیو فیلم ها و سریال هایش راه درازی تا تکامل در پیش دارند که امیدواریم شاهد تلاش بیشتر تیم باران تلکام برای این موضوع باشیم.

نسخه اندروید آیو را می توانید همین حالا از گوگل پلی و کافه بازار دریافت کنید. برای دانلود نسخه iOS هم می توانید به وبسایت این سرویس مراجعه نمایید.

Aio IPTV

Aio IPTV

سازنده: باران تلکام قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 15.4 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • saeed jld
    saeed jld | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    هم اشتراک فیلیمو دارم هم آیو ؛دوتاشونم یک ساله گرفتم،از لنز ایرانسل هم استفاده میکنم
    پس بدون تعصب نظر و تجربه شخصیمو میگم
    دلیل اصلیم برا استفاده از آیو فقط و فقط تلویزیون اینترنتی در حالت تصویر در تصویر گوشه گوشیم بود وگرنه آرشیو فیلماش در مقایسه با فیلیمو اصلا غنی نیست و لنز با اینکه تلویزیون اینترنتی داره اما چون نمیشه در پس زمینه اجرا کرد ازش استفاده نمیکنم

  • RASUL
    RASUL | ۳ دی ۱۳۹۶

    آقا من چند بار زنگ زدم به پشتیبانی آیو و گفتم این برنامه تون وقتی داره فیلم پخش می کنه مدام صداش عقب میمونه یا مدام چند ثانیه قبل رو تکرار میکنه کلا اعصاب نگذاشته برامون ولی تنها جوابی که بلدن بدن اینه که سرعت اینترنت تون پایینه در صورتی که این طور نیست. بهشون پیشنهاد دادم مثل آپارات کاری کنن بشه فیلم رو نگهداشت تا لود بشه، اینطوری دیگه این مشکلات پیش نمیاد، ولی چند ماه میگذره از پیشنهادم و خبری نیست. یعنی توانایی کد نویس های آیو از کد نویس های آپارات کمتره؟

  • amir sode
    amir sode | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    اینو میگم که شاید حرکتی بکنید. دوازده شب به بعد ایو تقریبا تعطیله. عصرها هم تا نیمه شب نیمه تعطیل
    تو جشنواره هاتون که اصلا نمیشه لاگین کرد
    چندین ماه خریدم ولی دیگه تمدید نمیکنم
    تلوزیون های خارجی رو میشه رو تی وی راحت دید ولی شما رو نه
    درست کار کنید لطفاا
    به صرف گرفتن مجوز ملتو سرکار نزارید. این حرف رو من میزنم چون با 4 نفر دیگه که ایو دارن حرف زدن و همه حرف منو تایید کردن
    دقیقا تو ساعاتی که میخای ماهواره رو خاموش کنی و ایران ببینی نمیشه.
    تجهیزاتم هم عالیه سرعتمم بین 10 تا 30 مگه

  • itookan
    itookan | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    آقا نرخ رپورتاژ آگهی به شرطی که ننویسی «رپورتاژ آگهی» و یه نقد سازنده جلوه بدیش چنده؟

  • Hasan SO
    Hasan SO | ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا یکی از بدترین اپ های استریمه ? من فیلیمو و نماوا رو پیشنهاد میکنم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی