ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش تازه موسسه IDC یک بار دیگر بر نابسامانی بازار تبلت ها صحه می گذارد

موسسه تحلیلی IDC اخیراً گزارش خود از وضعیت بازار تبلت ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. در این بازه زمانی، میزان عرضه تبلت ها در سراسر جهان با کاهش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

موسسه تحلیلی IDC اخیراً گزارش خود از وضعیت بازار تبلت ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. در این بازه زمانی، میزان عرضه تبلت ها در سراسر جهان با کاهش 3.4 درصدی به 37.9 میلیون واحد رسید و این عملکرد ضعیف در حالی صورت گرفته که اپل آپید خوش قیمت تر خود را روانه بازار کرده است. حتی تبلت هایی با کیبورد جداشدنی که یک روز انتظار می رفت به پرفروش ترین تبلت ها تبدیل شوند، شرایط بسیار دشواری را پشت سر می گذارند.

اپل و آپید کماکان بیشترین سهم را از بازار دیوایس های تبلت دارند و بیشترین واحدها هم از سوی این کمپانی عرضه می شود. طی بازه زمانی آوریل تا ژوئن، اپل 11.4 میلیون تبلت به سراسر جهان عرضه کرده که تا 14.7 درصد نسبت به واحدهای عرضه شده در سه ماهه دوم سال گذشته بیشتر است. سهم این کمپانی از بازار تبلت هم از 25.4 به 30.1 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، سامسونگ با عرضه 5.4 میلیون واحد، در رده دوم قرار گرفته است. در همین سه ماه، سامسونگ خبر از رشد منفی 0.8 درصدی داد و حالا 15.8 درصد از بازار تبلت ها را تحت کنترل خود درآورده است.

پس از این دو کمپانی، هوآوی در رده سوم عرضه جهانی قرار گرفت و طی این سه ماهه، 3 میلیون دستگاه روانه بازار کرده است. تولیدکننده چینی مورد اشاره، 8 درصد از بازار تبلت ها را در اختیار دارد و توانسته رشد تحسین برانگیز 47 درصدی نسبت به همین بازه در سال 2016 را پشت سر بگذارد. اما آمازون از منظر رشد، حتی عملکرد بهتری از هوآوی داشته و عرضه تبلت هایش را تا 51.4 درصد افزایش داده است و حالا 6.2 درصد از بازار را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی