ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگر به حریم شخصی تان اهمیت می دهید، مراقب اپلیکیشن Dictionary.com باشید

ظاهرا سازنده اپ Dictionary.com با اقدامات جدید خود عزمش را جزم کرده که آن را به فهرست بدترین اپلیکیشن های اندروید اضافه کند. توسعه دهنده این دیکشنری با انتشار یک به روز رسانی هفت مجوز ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

ظاهرا سازنده اپ Dictionary.com با اقدامات جدید خود عزمش را جزم کرده که آن را به فهرست بدترین اپلیکیشن های اندروید اضافه کند. توسعه دهنده این دیکشنری با انتشار یک به روز رسانی هفت مجوز دسترسی جدید را به اپلیکیشن اضافه کرده که شک و تردید بسیاری از کاربران را برانگیخته است.

این دسترسی های مشکوک توسط یکی از کاربران انجمن های گفتگوی ردیت کشف شده اند. Dictionary.com در آخرین نسخه خود موقعیت جغرافیایی «دقیق» شما را طلب می کند، آیدی و وضعیت موبایل تان را می خواند، اپلیکیشن های در حال اجرا را بازیابی کرده و ضمن بررسی اتصالات وای فای با دیوایس های بلوتوث هم جفت می شود؛ دسترسی هایی که برای یک اپلیکیشن دیکشنری کمی عجیب و غیر ضروری به نظر می رسند.

سازنده دیکشنری دات کام حتی در اعلام تغییرات صورت گرفته در قوانین حریم شخصی اپلیکیشن هم صادقانه عمل نکرده است. با نگاهی به صفحه قوانین استفاده از Dictionary.com  می توان دریافت که تغییرات جدید حریم شخصی (که شامل دسترسی هایی که بالاتر گفتیم می شوند) اولین بار در تاریخ 17 جولای انجام شده اند، یعنی یک هفته پیش از آنکه در اپلیکیشن های موبایل اعمال بشوند.

علیرغم این که تغییرات جدید در گوگل پلی اعلام شده اند، توضیحات زیادی در مورد آن ها در اپ استور اپل نیامده است. نکته دیگر این که شرکت سازنده این اپ دقیقا اعلام نکرده که چرا به چنین دسترسی هایی احتیاج دارد و دقیقا از آن ها چه استفاده ای می کند؟

اپلیکیشن دیکشنری دات کام هیچ قابلیتی که وابسته به موقعیت جغرافیایی کاربر باشد را در خود ندارد. بنابراین درخواست دسترسی به موقعیت دقیق کاربران شکی باقی نگذاشته که قرار است از آن برای اهداف تبلیغاتی استفاده کند.

با این اوصاف اگر نمی خواهید که هنگام استفاده از دیکشنری دیگران به اطلاعات و موقعیت جغرافیایی شما دسترسی داشته باشند، شاید بهتر باشد که به گزینه های امن تری مثل مریام وبستر یا Livio مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shaygan shok
    shaygan shok | ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

    با اینکه من ازش استفاده نمیکنم (و نمیکردم و نخواهم کرد !)
    ولی آقا چه خبره ?

مطالب پیشنهادی