ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شناسایی اخبار کذب و دروغین در فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک با قابلیت مطالب مرتبط، اخبار کذب را بی اعتبار می کند

فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا تلاش زیادی را برای مبارزه با انتشار اخبار کذب توسط کاربرانش به کار بسته است. آنها در ماه آوریل به عنوان جدیدترین ابزار به صورت آزمایشی و محدود قابلیت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا تلاش زیادی را برای مبارزه با انتشار اخبار کذب توسط کاربرانش به کار بسته است. آنها در ماه آوریل به عنوان جدیدترین ابزار به صورت آزمایشی و محدود قابلیت «مطالب مرتبط» (Related Articles) را معرفی کرده بوند. حالا این قابلیت از مرحله آزمایشی خارج شده و در دسترس طیف بیشتری از کاربران قرار خواهد گرفت.

به جای حذف، فیسبوک سعی می کند اعتبار اخبار کذب را در نظر کاربران از بین ببرد

در این قابلیت سامانه ای هوشمند محتواهای دروغین یا گمراه کننده را تشخیص داده و آنها را در کنار اخبار و مطالب تایید شده یا منتشر شده از طریق منابع معتبر قرار می دهد تا کاربران بتوانند خود به کذب بودن چنین محتواهایی پی ببرند.

به بیان دیگر، فیسبوک قصد دارد با این قابلیت مطالب خلاف واقع را بی نیاز از اعمال سانسور کنار بزند. در این صورت محتواهای دروغین بدون آن که به انگیزه افراد برای اشتراک گذاری مطالب صدمه ای وارد شود از گردونه توجه حذف خواهند شد.

در کنار گسترش قابلیت مطالب مرتبط، فیسبوک الگوریتم هوشمند شناسایی اخبار کذب و مطالب گمراه کننده خود را نیز بهبود بخشیده است. به محض تشخیص یک محتوای مشکوک توسط این الگوریتم، مورد به برخی از سازمان ها و گروه های مستقل صحت یاب ارجاع داده می شود تا آنها تصمیم بگیرند خبر ارائه شده تا چه حد صحت دارد. در صورت ناصحیح یا مشکوک بودن مطلب، محتواهای صحیح و مورد اطمینان مرتبط با موضوع خبر در کنار آن به نمایش درخواهد آمد.

با این همه قابلیت مذکور هنوز در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارد و فعلاً تمام کاربران قادر به بهره مندی از امکانات آن نخواهند بود، اما تکنولوژی یادگیری ماشین به الگوریتم مطالب مرتبط فیسبوک اجازه خواهد داد که به طور مستمر و نامحدود دقت خود را در تشخیص محتواهای ناصحیح ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dada
    dada | ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

    به زبان ساده این‌که زاکربرگ به خاطر رابطش با حسین اوباما و کلینتون به نوعی از فیلتر روی آورده

مطالب پیشنهادی