ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشات از توسعه یک سرویس گردآورنده خبر جدید توسط گوگل خبر می دهند

به گزارش وال استریت ژورنال گوگل در تلاش است که با الگوبرداری از قابلیت Discover اسنپ چت، یک سرویس گردآوری خبر جدید را در اختیار کاربران قرار بدهد. این سرویس که وال استریت ژورنال از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

به گزارش وال استریت ژورنال گوگل در تلاش است که با الگوبرداری از قابلیت Discover اسنپ چت، یک سرویس گردآوری خبر جدید را در اختیار کاربران قرار بدهد. این سرویس که وال استریت ژورنال از آن با نام مستعار «Stamp» یاد کرده در حال حاضر مراحل توسعه را پشت سر می گذراند و نام های بزرگی مثل VOX Media، CNN، Mic، واشنگتن پست و تایم برای تأمین محتوای آن اعلام آمادگی کرده اند.

به استناد منبع خبر، احتمال دارد که گوگل هفته آینده از این سرویس به طور رسمی رونمایی به عمل آورد. شنیده ها حاکی از آنند که سرویس استمپ بر مبنای صفحات AMP گوگل طراحی شده که سرعت بارگذاری بالایی در موبایل دارند. همچنین علت انتخاب نام استمپ برای آن هم ترکیب دو واژه Stories و AMP بوده است.

وال استریت ژورنال می گوید که مقالات استمپ به شکل اسلایدهای قابل سوایپ به نمایش کاربران در آمده و شامل متن، عکس و ویدیو می شوند.

سرویس استمپ در حال حاضر مراحل توسعه را پشت سر می گذراند

با وجود سرویس هایی مثل News اپل، Instant Articles فیسبوک و دیسکاور اسنپ چت و اهمیت بالای شبکه های اجتماعی در خبر رسانی به کاربران، بدیهی است گوگل هم بخواهد که سرویس گردآوری خبر اختصاصی خودش را داشته باشد. در همین رابطه یکی از مقامات گوگل اذعان داشته که توسعه دهندگان استمپ از زمان آغاز به کار AMP با بسیاری از ناشران خبر رابطه همکاری برقرار کرده و همین حالا روی ارائه قابلیت های جدید کار می کنند.

گوگل شاید در طراحی استمپ گوشه چشمی به قابلیت دیسکاور اسنپ چت داشته، اما از یک نظر بالاتر از آن قرار می گیرد. پست های دیسکاور محدود به درون اسنپ چت هستند، اما گوگل این مزیت را دارد که می تواند مقالات استمپ را به نتایج جستجو و دیگر محصولات گوگل نیز گسترش بدهد.

مقامات گوگل در واکنش به گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال اعلام کرده اند که فعلا قصد ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس را ندارند، اما در آینده نزدیک این کار را انجام خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی