ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناکامی استارتاپ ها در ساخت هایپرلوپ، ماسک را به میدان عمل کشاند

سال هاست که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس ساخت هایپرلوپ (نوعی قطار شناور در یک لوله که با سرعتی سرسام آور مسافرانش را جابجا خواهد کرد) توسط یکی از شرکت های تحت مدیریتش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سال هاست که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس ساخت هایپرلوپ (نوعی قطار شناور در یک لوله که با سرعتی سرسام آور مسافرانش را جابجا خواهد کرد) توسط یکی از شرکت های تحت مدیریتش را نفی کرده است.

اگر خاطرتان باشد سال ۲۰۱۳ بود که ماسک این ایده را مطرح کرد و مدعی شد هایپرلوپ می تواند ظرف تنها ۳۵ دقیقه از سانفرانسیسکو به لس آنجلس برود که این زمان حتی از هواپیماهای مسافربری هم سریع تر است.

اما همانطور که گفته شد ماسک همواره مدعی بوده که خودش اقدام به ساخت هایپرلوپ نمی کند و در مقابل از استارتاپ هایی نظیر هایپرلوپ وان دعوت کرد تا رنگ واقعیت به این قطار آینده نگرانه بدهند و به آنها اطمینان داد که هیچگاه شخصا وارد رقابت با آنها نمی شود.

در وبسایتی که برای رقابت کنندگان در چالش طراحی هایپرلوپ طراحی شده نیز به نقل از ماسک آمده:

ما قصد نداریم که خودمان نسخه تجاری از هایپرلوپ را طراحی کنیم.

حالا یکی از منابع آگاه به وبسایت سی نت گفته است که ماسک نظرش در این باره را تغییر داده. وی که ظاهرا از عملکرد استارتاپ های یاد شده در این زمینه رضایت کافی نداشته حالا می خواهد مسیر نیویورک به واشنگتن را از طریق هایپرلوپ به هم متصل نماید.

روز گذشته نیز بلومبرگ خبری را در این باره منتشر کرد و در آن اینطور نوشت که ماه پیش وقتی ماسک در توییتش از جلب رضایت کاخ سفید برای راه اندازی شرکت حفاری اش خبر داد، مدیران استارتاپ های فعال در این زمینه به شدت شوکه شدند. البته این مدیران ابراز امیدواری کرده اند که منظور ماسک صرفا فرایند حفاری تونل برای این منظور باشد و فراهم سازی زیرساخت های دیگر برای این منظور را به آنها بسپارد با این همه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود اعلام داشته که ماسک می خواهد کل این فرایند را بر عهده بگیرد.

در این بخش توجه شما را به گفته های یکی از کارکنان شرکت حفاری ماسک جلب می کنیم:

ایلان مقاله مربوط به هایپرلوپ را در آگست سال ۲۰۱۳ و به عنوان یک طراحی متن باز منتشر کرد با این امید که دیگران به سرعت آن را اجرایی نمایند. او در آن زمان اظهار نمود اگر شرکت ها با سرعتی که مدنظرش هست نتوانند این ایده را عملیاتی سازی نمایند آنگاه خودش وارد عمل می شود تا آن را اجرایی کند. البته از اینکه برخی استارتاپ ها پیشرفت هایی در این زمینه داشته اند به شدت خوشحالیم با این همه تمایل داریم توسعه این تکنولوژی را سرعت بدهیم. ما همه شرکت هایی که تمایل دارند هایپرلوپ را بسازند تشویق می کنیم و تا زمانی که در این مسیر صادقانه عمل می کنند مانع از کاربرد نام هایپرلوپ روی محصولاتشان نمی شویم.

ما در شرکت حفاری در نظر داریم تونل های کم هزینه و سریع ایجاد کنیم تا سیستم های حمل و نقل پر سرعت مان را درون آنها جای دهیم. اغلب شان تونل های استاندارد دارای فشار هستند که قطارهایی با سرعت بیش از ۱۲۵ مایل بر ساعت درونشان حرکت خواهند کرد. برای مسیرهای طولانی و مستقیم نظیر نیویورک به واشنگتن هم منطقی تر آن است که از پادهای دارای فشار در تونل های فاقد فشار استفاده شود تا امکان حرکت قطارها با سرعتی بیشتر از ۶۰۰ مایل بر ساعت فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    بابا چند تا هنونه بر میداری با یک دست ؟!؟!؟

    دم ماسک خیلی گرم .. ما که از پس مدیریت خودمون هم به زور بر میایم .. چه برسه به مدیریت چند تا شرکت و پروژه همزمان !!!
    تسلا - اسپیس اکس - سولار سیتی و شرکت حفاری و هایپر لوپ ..

    تازه پیش تر ، علاوه بر اینها تو کاخ سفید هم بود !

    این ماسک آدمه ؟ آدم فضاییه ؟ سوپر منه ؟ مرد آهنیه ؟ چیه ؟ هر چی که هست آدم نیست !!

  • reza
    reza | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    ماسک هم ادم اخه

  • سامان
    سامان | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    ورشکست نشه !!!

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    سلطان وارد عمل شد

مطالب پیشنهادی