ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ یادیز؛ مطالب درسی و غیر درسی را هوشمندانه یاد بگیرید

در دنیایی به سر می بریم که در آن روزانه در حال فراگیری مطالب گوناگونی از محیط پیرامون خود هستیم. در همین رابطه قدرت یادگیری سریع و به خاطر سپردن مطالب از جمله استعدادهایی به ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

در دنیایی به سر می بریم که در آن روزانه در حال فراگیری مطالب گوناگونی از محیط پیرامون خود هستیم. در همین رابطه قدرت یادگیری سریع و به خاطر سپردن مطالب از جمله استعدادهایی به شمار می رود که هر کسی از آن برخوردار نیست.

برای همین قصد داریم ابزاری را برای یادگیری هوشمندانه و به خاطر سپردن مطالب به شما معرفی کنیم. یادیز یک سیستم هوشمند جهت برنامه ریزی و ارائه محتوای آموزشی است. این ابزار با بهره مندی از الگوریتم های نوین به خاطر سپاری مطالب در حافظه، کمک قابل توجهی به بهبود فرآیند یادگیری می کند. اما چگونه؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن یادیز لازم است که در آن ثبت نام کنید. آن وقت می توانید به امکانات گوناگونش دسترسی داشته باشید. در صفحه اصلی یادیز سه بخش را مشاهده می کنید: کتابخانه، میز مطالعه و فروشگاه. فروشگاه جایی است که محتوای مد نظرتان را خریداری می کنید، که می توانند مطالب درسی یا غیر درسی (به آن ها یادپک گفته می شود) باشند.

اگر به دنبال کتاب خاصی هستید دسته بندی و یا موتور جستجوی یادیز می تواند در پیدا کردن آسان مطالب به شما کمک کند.

در تب کتابخانه فهرست یادپک های دانلود شده نشان داده می شود و با کلیک روی هر یک از آن ها مشخصاتی نظیر نام، تعداد کارت ها و تعداد دفعاتی که مطالعه انجام شده است دسترسی برایتان به نمایش در می آید.

مهم ترین عامل فراموشی مطالب حفظی، اشتباه در روش به یاد سپردن آنهاست.

اما مطمئناً از خود می پرسید که کارت ها چه کاربردی دارند؟ کارت ها دقیقاً همانند فلش کارت های فیزیکی حاوی اطلاعاتی راجع به یک موضوع خاص هستند که با هدف یادگیری تهیه و در هر یادپک قرار داده شده اند. در همین رابطه در هر کارت ابتدا سؤال به نمایش در می آید و پس از آن نیز می توانید با ضربه زدن روی گزینه «جواب» در پایین صفحه پاسخ آن را ببینید.

یادیز این امکان را در اختیار شما قرار داده تا کارت های مهم را هم از طریق کتابخانه و هم هنگام مطالعه با زدن روی علامت ستاره در گوشه چپ هر کارت مشخص کنید؛ پس از آن قادر خواهید بود یک مطالعه را فقط بر اساس این کارت های علامت گذاری شده بسازید.

قابلیت استفاده از برچسب ها امکان فیلتر کردن کارت ها را برایتان محیا کرده است.

روش کار با این اپلیکیشن نیز بسیار ساده است؛ قادر هستید از فروشگاه یادپک مورد نظرتان را پیدا کرده و بعد از دانلود به فهرست یادپک هایتان بفرستید. برای یافتن بهترین مطالب ممکن هم نظرات کاربران یادیز می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

الگوریتم پیشرفته یادیز به شما کمک می کند با مرور مطالب در روزهای متوالی، آن ها را راحت تر به خاطر بسپارید.

کاربران برای مطالعه یادپک های خود ملزم هستند در تب کتابخانه روی یادپک منتخب کلیک نموده و سپس از دکمه ساخت مطالعه که پیش روی آن ها قرار دارد، استفاده نمایند و سپس به کمک الگوریتم هایی که اپلیکیشن برایشان در نظر گرفته به یادگیری کارت ها بپردازند.

بنابراین باید از بین دو گزینه الگوریتم پیشرفته یادیز که به شما کمک می کند با مرور مطالب در روزهای متوالی، آن ها را راحت تر به خاطر بسپارید و یا مرور نکات که صرفاً برای مرور نکات و خواندن مطالبی با جنبه حفظی کمتر مناسب است، یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

کارکرد الگوریتم مرور نکات مشخص است و با دو گزینه «بلدم» و «بلد نیستم» می توانید به کارت ها پاسخ دهید. در صورت استفاده از گزینه «بلد نیستم» کارت مورد نظر از یادپک حذف نشده و بعدها مجدداً برای شما به نمایش در می آید. اما با انتخاب الگوریتم پیشرفته یادیز 3 گزینه متفاوت برای پاسخ تحت عناوین آسان (2 روز)، متوسط (1 روز) و دوباره (1 دقیقه) مقابل تان قرار می گیرد.

برخی مطالب به طور رایگان و برخی دیگر به صورت غیر رایگان عرضه شده‌اند که باید آن ها را از طریق درگاه های پردخات آنلاین خریدای نمایید.

در همین خصوص کاربران با انتخاب هر یک از این گزینه ها در واقع دوره مرور خود را انتخاب می کنند. به عنوان مثال فرض کنید یادپکی برای یادگیری لغات انگلیسی انتخاب کرده اید و برای پاسخ دادن به یکی از کارت ها از گزینه آسان (2 روز) استفاده می کنید. با انجام این کار 2 روز بعد در صورتی که به آن مطالعه سر بزنید، مجدداً آن کارت به منظور مرور دوباره به شما نشان داده خواهد شد.

با مراجعه به تب میز مطالعه نیز با یک سری اعداد جلوی هر مطالعه مواجه خواهید شد. سطر اول کلیه کارت های انتخابی برای یادگیری و سطر دوم تعداد کارت های جدیدی که باید در یک روز یاد بگیرید را به شما نشان می دهد. سطر سوم نیز تعداد کارت  هایی را به نمایش در می آورد که در روزهای قبلی یاد گرفته اید و اکنون طبق پاسخ هایی که داده اید، زمان دوره آن ها فرا رسیده است.

یادیز به کاربران این اجازه را می دهد که جزوه ها و کتاب هایشان را به صورت یادپک در بیاورند و در فروشگاه به نام خود به فروش برسانند. کافیست پس از مطالعه راهنما برای تکمیل عضویت خود به این لینک مراجعه کنید. این اپلیکیشن هم اکنون برای پلتفرم اندروید در دسترس است و نسخه iOS آن نیز به زودی در دسترس کاربران این پلتفرم قرار می گیرد.

دانلود از کافه بازار

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Azimi22
    Azimi22 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    مطالبتون خیلی مفید وعالی هستن

مطالب پیشنهادی