ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناهید احتمالا زمانی یک اقیانوس داشته؛ شواهد جدید نشان می دهند

ما غالبا مریخ را به عنوان یکی از معدود سیاراتی در نظر می گیریم که مانند زمین احتمالا زمانی پتانسیل حفظ حیات را در خود داشته (و شاید دارد) اما حالا شواهدی به دست آمده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

ما غالبا مریخ را به عنوان یکی از معدود سیاراتی در نظر می گیریم که مانند زمین احتمالا زمانی پتانسیل حفظ حیات را در خود داشته (و شاید دارد) اما حالا شواهدی به دست آمده که نشان می دهند ناهید نیز احتمالا چنین مشخصه داشته است.

شبیه سازی های تازه انجام شده با استناد به نشریه «تحقیقات جغرافیایی: سیارات» نشان می دهند این سیاره که زمانی نماد فرار اثر گازهای گلخانه ای بوده ای احتمالا زمانی یک اقیانوس را درون خود جای داده است.

یافته های جدید که ماه گذشته منتشر شدند براساس این فرضیه شکل گرفته اند که ترکیب بهینه ای از پوشش ابری، دی اکسید کربن و آب در ابتدای عمر ناهید احتمالا زمانی پذیرای حیات بوده اند.

ناهید در پاییز

مایکل وی از جمله اخترفیزیکدانان موسسه مطالعات فضایی Goddard ناسا در این تحقیق حضور نداشته با این همه سال قبل وی به همراه همکارانش اعلام نمود که گردش بسیار کند ناهید (معادل با ۱۱۶ روز زمینی) احتمالا در تراکم پوشش ابری روی این سیاره نقش داشته و باعث شده که ۷۱۵ میلیون سال قبل این سیاره دمایی خنک معادل ۱۵ درجه سانتی گراد داشته باشد. این در حالی است که هم اکنون دمای ناهید برابر با ۴۶۰ درجه سانتی گراد گزارش شده و به باور بسیاری از دانشمندان مطالعه علل این اختلاف دما می تواند به نتایج خوبی منتهی شود.

در جستجوی حیات روی اگزوپلنت ها

وی در مصاحبه اخیرش با ساینس نیوز گفت: این تلاش به درک عمیق تر ما از اگزوپلنت های قابل سکونت می انجامد.

در همین رابطه Marcq نیز اعلام نمود اینکه در گذشته اقیانوسی روی ناهید وجود داشته باشد یا خیر پرسشی مناقشه برانگیز و بی پاسخ است اما با کم رنگ تر شدن امیدها برای وجود شرایط زندگی روی TRAPPIST-1 هرگونه شواهد و اطلاعات مثبتی که نسبت به همسایگان نزدیک مان به دست بیاید می تواند خوشحال کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی