ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رویایی که بر باد رفت؛ فراری F430 اسکودریا فقط یک ساعت دست مالک دوام آورد

تصور کنید که امروز سوئیچ اتومبیل رویاییتان به شما تقدیم می شود، چه حسی پیدا می کنید؟ قطعا بسیاری از شما برای نشستن پشت فرمان لحظه شماری کرده و دوست خواهید داشت که بلافاصله به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

تصور کنید که امروز سوئیچ اتومبیل رویاییتان به شما تقدیم می شود، چه حسی پیدا می کنید؟ قطعا بسیاری از شما برای نشستن پشت فرمان لحظه شماری کرده و دوست خواهید داشت که بلافاصله به رانندگی با آن بپردازید.

چندی پیش اتفاق مشابهی در انگلستان رخ داده و فردی سرانجام توانسته یک دستگاه فراری F430 Scuderia خریداری کند. این شخص آنقدر ذوق زده بوده که بلافاصله با این خودرو به دل جاده ها و خیابان ها می زند. اما در کمال تعجب هیجان و خوشحالی وی بیش از یک ساعت طول نمی کشد، چرا که در تصادفی شدید چنان بلایی سر اتومبیل مذکور میاورد که چیزی جز آهن پاره و خاکستر از آن باقی نمی ماند!

آنطور که پلیس اظهار کرده، بدشانسی نیز دامنگیر این فرد شده، زیرا او سرعت غیر مجاز نداشته و دلیل اصلی حادثه خیس و لغزنده بودن اتوبان M1 در یورکشایر جنوبی اعلام شده است.

در این حادثه راننده نگون بخت با از دست دادن کنترل، باعث به پرواز درآمدن فراری خود شده و خودرو بعد از واژگونی حدود 50 متر بر روی زمین کشیده شده است. در نهایت پس از توقف، حریق لاشه خودرو را در بر گرفته و آن را با خاکستر یکسان نموده است.

خوشبختانه قبل از گسترش آتش، راننده توانسته به موقع از خودرو خارج شود. وی در این حادثه شدید متحمل چند جراحت و کبودی مختصر شده است.

بعد از این سانحه راننده در پاسخ به سوال پلیس درباره مدل خودرو عبارت جالبی به کار برده و گفته که آن یک فراری "بود"؛ همین استفاده از فعل زمان گذشته می تواند به خوبی گویای نابودی کامل فراری F430 اسکودریا باشد!

تصاویری که از بقایای خودرو منتشر شده، نشان می دهند که این اتومبیل تقریبا 260,000 دلاری به آهن پاره و خاکستر تبدیل شده و اصلا قابل تعمیر نیست. قبل از نابودی این خودرو می توانست در عرض 3.6 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت 319 کیلومتر را ثبت کند.

البته شاید با توجه به مجاز بودن سرعت حرکت خودرو و عدم تخلف راننده، بیمه حاضر به جبران خسارت این فرد باشد، اما در غیر این صورت تنها می توان گفت که این بدبیاری بسیار گران تمام شده و شاید بهتر باشد که گذراندن دوره رانندگی با خودروهای سوپر اسپرت برای مالکین آن ها اجباری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    ایمنی ماشین رو ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی