ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

محققی که باج افزار واناکرای را متوقف کرده بود توسط FBI بازداشت شد

«مارکوس هاچینز» یک محقق امنیت سایبری انگلیسی است که به صورت تصادفی موفق شده بود باج افزار بدنام و خطرناک «واناکرای» را متوقف کند. هاچینز این کار را با ثبت یک دامنه اینترنتی که در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

«مارکوس هاچینز» یک محقق امنیت سایبری انگلیسی است که به صورت تصادفی موفق شده بود باج افزار بدنام و خطرناک «واناکرای» را متوقف کند. هاچینز این کار را با ثبت یک دامنه اینترنتی که در کدهای واناکرای موجود بود انجام داد و در واقع «Kill Switch» یا کلید مرگ بدافزار مورد بحث را فعال کرد.

پس از موفقیت در توقف واناکرای، هاچینز در رویدادهای امنیتی مختلفی حضور پیدا کرد و راجع به روش کار خود توضیح داد. اما بر اساس گزارشات، پس از یکی از همین رویدادها نیروهای امنیتی آمریکا (احتمالاً FBI) وی را دستگیر کرده و به بازداشتگاه انتقال دادند.

هاچینز در توسعه بدافزار Kronos دست داشته است

در حالت عادی دستگیری چنین فردی بسیار غیر منطقی به نظر رسیده و حتی انتظار می رود که دولت، از او تقدیر کرده و جایزه ای نیز برای وی در نظر بگیرد. اما گویا کارهای آقای هاچینز همیشه هم در جهت مثبت نبوده و به گزارش دادگستری آمریکا، این محقق به خاطر همکاری در توسعه بدافزاری تحت عنوان «Kronos» بازداشت شده است.

گفتنی است کرونوس در واقع نوعی تروجان بوده که ابتدا در سال 2014 میلادی رؤیت شد و می تواند از طریق ایمیل، اطلاعات حساب بانکی افراد را به سرقت ببرد. اتهام هاچینز علاوه بر همکاری در توسعه کرونوس، تبلیغ آنلاین بدافزار، فروش آن و توزیع سود حاصل در میان توسعه دهندگان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی