ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باج افزار
تکنولوژی

باج افزار Cerber آپدیت شده است: سرقت کیف پول بیت کوین و گذرواژه ها

باج افزار «Cerber» یک بار دیگر شروع به فعالیت و رمزگذاری فایل های مهم در کامپیوتر کاربران کرده اما این بار به گزارش وبلاگ های فعال در حوزه امنیت سایبری، آپدیت هم شده و می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

باج افزار «Cerber» یک بار دیگر شروع به فعالیت و رمزگذاری فایل های مهم در کامپیوتر کاربران کرده اما این بار به گزارش وبلاگ های فعال در حوزه امنیت سایبری، آپدیت هم شده و می تواند پیش از شروع به رمزگذاری فایل ها، کیف پول بیت کوین و گذرواژه های ذخیره شده در مرورگرها را هم در اختیار بگیرد.

نحوه انتشار آن البته همچنان به شکل قدیمی، یعنی از طریق ایمیل های اسپم است. در این ایمیل ها یک ضمیمه JavaScript وجود دارد که در صورت باز کردنش، نسخه جدید باج افزار Cerber روی کامپیوتر بارگذاری می شود؛ نسخه ای که بر اساس گزارش های تازه، قابلیت به دست آوردن محتویات کیف پول بیت کوین هم به آن اضافه شده است.

البته این به معنای از دست دادن کامل بیت کوین نیست. هکر با این روش باز هم نیاز دارد تا پسوردی که از فایل ها محافظت کرده را داشته باشد. از این بدتر، نسخه جدید Cerber می تواند پسوردهایی که در مرورگرهای IE، فایرفاکس و کروم ذخیره کرده اید را سرقت کند. پس از انجام این اقدامات، سپس باج افزار -مثل همه باج افزارهای دیگر- به سراغ رمزگذاری فایل های شما می رود و طلب پول برای رمزگشایی آنها می کند.

Cerber باج افزار جدیدی نیست و جالب است بدانید که یک سال پیش مشخص شد نسخه های قبلی آن، حدود ۱ میلیون دلار از کاربران باج گرفته اند. این در حالیست که تنها ۰.۳ درصد از افرادی که سیستم آنها به این ویروس آلوده شده بود، هزینه رمزگشایی فایل هایشان را پرداخت کرده بودند.

نکته جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۷، هنوز هم باج افزارها و ویروس ها از طریق ضمیمه ایمیل های اسپم در سیستم های کاربران منتشر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    یعنی با فلاش یو اس بی منتقل نمیشه ؟!؟

مطالب پیشنهادی