ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شورلت بولت رکورد مصرف سوخت موسسه ارزشیابی Consumer Reports را شکست

شورلت بولت به عنوان نسل جدید خودروهای تمام برقی شورلت توانست رکورد میزان برد یک خودروی الکتریکی با یک بار شارژ را بشکند. بولت در این تست توانست به برد عملیاتی بیش از 400 کیلومتر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

شورلت بولت به عنوان نسل جدید خودروهای تمام برقی شورلت توانست رکورد میزان برد یک خودروی الکتریکی با یک بار شارژ را بشکند. بولت در این تست توانست به برد عملیاتی بیش از 400 کیلومتر دست پیدا کند.

بولت توسط موسسه EPA با برد 238 مایلی (382 کیلومتری) سنجیده شده است. مهم ترین رقبای بولت یعنی تسلا مدل S 75D به برد عملیاتی 376 کیلومتر و تسلا مدل X 90D به برد 368 کیلومتری دست پیدا کرده اند که پایین تر از برد استانداری است که توسط نهاد EPA آمریکا برای آن ها اعلام شده است.

گرچه تسلا مدل X 100D یا مدل S 100D به احتمال بسیار زیاد می توانند بولت را شکست دهند، اما قیمت آن ها در حدود 100 هزار دلار بیشتر از بولت است.

تست های موسوم به CR هنوز برای این دو تسلا صورت نپذیرفته است. تست CR به صورت ترکیب حالت های مختلف رانندگی است، گرچه بخش اعظمی از آن شامل حرکت با سرعت 65 مایل (105 کیلومتر در بزرگراه ها است). در کشورهای دارای حداکثر سرعت مجاز 45 مایل می توان به برد بیشتری نیز دست پیدا کرد.

در این تست ها از سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده نمی شود. همچنین شتاب گیری های ناگهانی و راه اندازی سیستم HVAC نیز می تواند به کم شدن برد نهایی خودرو کمک کند.

در هر صورت بولت تنها به دلیل برد خوبش تبدیل به یک گزینه خوب نشده است و کابین کم سر وصدا نیز در آن موثر است. گرچه حس و حال پدال ترمز، مدت زمان طولانی شارژ، صندلی های نه چندان راحت و سواری نه چندان برجسته از نقطه ضعف های آن است.

با بهایی معادل 37.495 دلار در مقابل تسلا مدل S 74D قرار می گیرد که قیمتی در حدود 75.700 دلار دارد.

هر دو خودرو دارای بخشودگی مالیاتی معادل 7.500 دلار هستند. بولت مدل پریمیر 43.155 دلار قیمت دارد که کامل ترین نسخه این خودرو است و این رقم برای خرید تسلا فول به 85.670 دلار می رسد.

گرچه رقیب اصلی بولت را باید مدل 3 این شرکت دانست و حالا باید منتظر ماند و دید که بولت می تواند در برابر تسلا مدل 3 مقاومت کند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی