ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرمایه گذاری اپل در ال جی تولید نمایشگر OLED
تکنولوژی

احتمال حذف سیستم امنیتی TouchID از آیفون 8 قوت گرفت

این روزها همه در مورد حسگر تاچ آیدی (TouchID) آیفون 8 صحبت می کنند و می گویند نشانه ای از آن در بدنه این موبایل پریمیوم دیده نمی شود. رندرهای منتسب به دستگاه هم علاوه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

این روزها همه در مورد حسگر تاچ آیدی (TouchID) آیفون 8 صحبت می کنند و می گویند نشانه ای از آن در بدنه این موبایل پریمیوم دیده نمی شود. رندرهای منتسب به دستگاه هم علاوه بر فقدان حسگر اثر انگشت، دکمه پاور بزرگی را نشان می دهند که احتمال تعبیه تاچ آیدی در کناره دستگاه، درست شبیه به رویکرد سونی در پرچمدارانش را در ذهن می آورد.

امروز شاهد مدرک دیگری هستیم که بر غیر قابل لمس بودن تاچ آیدی، و حتی فقدان آن در آیفون 8 صحه می گذارد. تصاویر منتسب به موبایل برتر اپل در سال 2017 وضعیت سنسورهای پنل جلویی این دستگاه را نمایش می دهند. دو روزنه دایره ای شکل به یک اندازه واقع در سمت چپ بلندگوی مکالمه به منظور اسکن سه بعدی عنبیه استفاده می شوند و فناوری تشخیص چهره را برای باز کردن قفل آیفون و احراز هویت کاربر در عملیات امنیتی از جمله پرداخت با Apple Pay به ارمغان می آورند.

برای نخستین بار شاهد بریدگی افقی بالای اسپیکر مکالمه آیفون 8 هستیم

ظاهراً در سمت راست اسپیکر، دوربین مکالمه فیس تایم قرار گرفته و حسگر سمت راست پنل هم احتمالاً به اسکنر عنبیه اختصاص دارد. البته نکته مبهم دیگر در تصویر اصلی این خبر، بریدگی افقی بالای محل تعبیه اسپیکر مکالمه است که پیش از این به چشم نیامده بود، و وب سایت ژاپنی MacOtakara از آن به عنوان حسگرهای فروسرخ یاد کرده است.

به هر حال، فعلاً احتمال قوی این است که آیفون 8 بدون حسگر اثر انگشت، و با سامانه های احراز هویت بیومتریک از طریق اسکن سه بعدی چهره و عنبیه چشم عرضه خواهد شد؛ اما این سؤال وجود دارد که چه بر سر تاچ آیدی می آید؟ آیا امنیت سیستم های جدید در حدی خواهد بود که تضمین کامل را به کاربران و شرکای نرم افزاری اپل بدهد؟ پاسخ به این سؤال حداکثر تا یک ماه دیگر مشخص خواهد شد.

در ادامه می توانید دو تصویر دیگر از پنل جلویی آیفون 8 را هم مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی