ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراض یکی از کارکنان گوگل به استخدام زنان در این شرکت و خشم سیلیکون ولی

به تازگی یکی از مهندسان گوگل سندی ۱۰ برگی را در اعتراض به آنچه فرهنگ «چپ گرایی» در این شرکت خوانده منتشر نموده و در آن از سیاست هایی انتقاد کرده که باعث ایجاد تنوع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

به تازگی یکی از مهندسان گوگل سندی ۱۰ برگی را در اعتراض به آنچه فرهنگ «چپ گرایی» در این شرکت خوانده منتشر نموده و در آن از سیاست هایی انتقاد کرده که باعث ایجاد تنوع جنسیتی در محیط های کاری می شوند. این مهندس در سند مذکور که نام «اتاق بازتاب ایدئولوژیکی گوگل» را بر آن نهاده از شرکت متبوعش درخواست کرده که به جای تنوع بخشیدن به جنسیت نیروهای کاری اش به دنبال تنوع اندیشه ها باشد.

نویسنده این شکواییه مدعی شده که اختلاف جنسیتی در گوگل نتیجه تفاوت های بیولوژیکی میان مردان و زنان است و گوگل نباید طرح هایی را دنبال کند که استخدام اقلیت ها در آن را ساده تر می کنند.

وی همچنین اعلام نموده آن دسته از کارکنانی که دیدگاه های سیاسی محافظه کارانه دارند در این شرکت مورد تبعیض قرار می گیرند و به همین خاطر دستیابی به برابری ایدئولوژیکی باید از جمله اولویت های گوگل باشد.

انتشار این سند بازتاب گسترده ای را در میان کارکنان گوگل و دانشمندان سیلیکون ولی داشته است و موج اعتراض زنان در فضای مجازی را برانگیخته.

بهتر است سندی در مورد جایگاه پست زنان بنویسی و بعد سعی کنی با پیشنهاد کمک به این قشر آسیب پذیر از خود یک قهرمان بسازی. هنوز به شدت عصبانی هستم.

سند مذکور که نخستین بار توسط نشریه مادربورد منتشر شد و متن کامل آن نیز از طریق وبسایت Gizmodo در اختیار مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت، همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد توسط یکی از مهندسان گوگل تهیه و روز جمعه گذشته در میان کارکنان این شرکت دست به دست شد.

البته باید بگوییم که هویت این مهندس نامعلوم مانده اما آنطور که گفته شده از کارکنان واحد تحت مدیریت Ari Balogh است که هم اکنون به عنوان نایب رئیس اجرایی زیرساخت های ذخیره سازی در این شرکت فعالیت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • asdfgtb
    asdfgtb | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    این نظر کپی کردم که تو نظرات بیارمش بالا

    • asdfgtb
      asdfgtb | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

      «به جای تنوع بخشیدن به جنسیت نیروهای کاری اش به دنبال تنوع اندیشه ها باشد»
      این حرفو باید طلا گرفت.
      معنی نمیده که بخاطر جنبش فمینیستی بی‌خودی که الانه بلند شده بخوای هدف شرکتو با استخدام نیروی کاری ضعیف‌تر، صرفا به خاطر اینکه جزو اقلیت‌هاست و باید براشون سهمیه در نظر گرفت، زیر پا گذاشت.
      (میگم جنبش فمینیستی بی‌خود چون خیلی الکی شده الان، هر کاری که میکنی میگن داری حقوق زنان رو پایمال می‌کنی!)

      مث ایران شده دیگه. پسره میخواد خرج خونواده بده، استخدامش نمیکنن! چرا؟! چون میشه بجاش یه دخترو با حقوق کمتر و جاذبه‌ی بیشتر استخدام کرد!

      البته اگه اون زن در حد بقیه باشه چرا استخدام نشه؟! بشه، خیلیم خوب اما نه اینکه نسبت به بقیه در رده‌ی پایین‌تری باشه و بخاطر دیدگاه جامعه‌ی کنونی بخوای بیاریش سر کار!

      مث دانشگاه‌هامون و سهمیه جبهه پدران! خیلیاشون در حد دانشگاه‌های خوب نیستن اما با سهمیه میرن! (البته میدونم که سهمیه جبهه و این‌چیزا مزاف بر ظرفیت دانشگاه‌هاست اما میشه همونارو هم به افراد مستعد داد)

  • آریا
    آریا | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    خو راست میگه. شده مثل اسکار امسال میخواستن به زور سیاهپوست ها را جزو نامزد ها کنن. خب امثال بازیگرهای سیاه پوست خوبی نداشتیم دلیل نمیشه به زور بچپونن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی