ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش ارزش سهام IQE حضور سیستم فوکوس لیزری را در آیفون 8 تأیید می کند

در ماه های اخیر ارزش سهام کمپانی «IQE» که بنا بر اطلاعات موجود تأمین کننده قرص سیلیسیم دیودهای لیزری، برای سیستم مسافت سنج سه بعدی دوربین آیفون 8 بوده، افزایش چشمگیری را به خود دیده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

در ماه های اخیر ارزش سهام کمپانی «IQE» که بنا بر اطلاعات موجود تأمین کننده قرص سیلیسیم دیودهای لیزری، برای سیستم مسافت سنج سه بعدی دوربین آیفون 8 بوده، افزایش چشمگیری را به خود دیده که حضور سیستم فوکوس لیزری را در موبایل مذکور تأیید می کند.

ارزش سهام IQE پس از آغاز همکاری با اپل افزایش چشمگیری داشته است

شرکت کمتر شناخته شده IQE که در کشور ولز مستقر است، همکاری خود با اپل را تصدیق یا رد نکرده اما با توجه به افزایش تقاضای اپل برای قطعات مورد نیاز فناوری «VCSEL»، و همچنین افزایش متناسب ارزش سهام IQE با تقاضای اپل، به نظر می رسد کمپانی ولزی نقش مهمی در زنجیره تأمین آیفون 8 داشته باشد.

لازم به ذکر است که فناوری VCSEL در توسعه سیستم فوکوس لیزری و سنسور مسافت یاب سه بعدی کاربرد داشته و اپل احتمالاً از این سیستم ها برای تشخیص چهره، واقعیت افزوده یا فوکوس خودکار (شاید هم هر سه مورد) استفاده خواهد کرد.

گفتنی است پلتفرم واقعیت افزوده ARKit اپل همین حالا هم با دوربین آیفون عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد؛ اما مسلماً اضافه شدن دوربینی با توانایی تشخیص عمق تصویر لیزری، تجربه کاربری آرکیت را بهبود خواهد داد.

البته همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، اپل از تولیدکنندگان مختلفی برای تأمین قطعات سیستم لیزری دوربین آیفون 8 بهره خواهد برد اما طبق گزارشات، کمپانی ساکن کوپرتینو قرص های سیلیسیمی مورد نیاز خود را از IQE خریداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی