ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن الوپیک؛ سرویس درخواست آنلاین پیک موتوری در شهر تهران

ساعت شش و نیم عصر روز شنبه است و اوج ترافیک تهران؛ مسیرهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی شهر از حجم کارمندان و دانشجویان عازم خانه به مرز انفجار رسیده و همه به طرز نا امید کننده ای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

ساعت شش و نیم عصر روز شنبه است و اوج ترافیک تهران؛ مسیرهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی شهر از حجم کارمندان و دانشجویان عازم خانه به مرز انفجار رسیده و همه به طرز نا امید کننده ای برای فرار از ترافیک دست و پا می زنند. حالا در این گیر و دار بسته مهمی دارید که باید در کمتر از نیم ساعت به مرکز شهر برسد، اما نه وسیله ای دور و برتان هست که بتواند از این حجم وحشتناک ترافیک فرار کند و نه مترو و BRT می توانند شما را سر موقع به مقصد برسانند. چه کار می کنید؟

اگر قبلا تجربه کار با اسنپ و تپ سی را داشته اید، استفاده از الوپیک را سریع تر یاد می گیرید

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید شاید تنها چاره تان خبر کردن یک پیک موتوری باشد؛ و چقدر عالی می شود اگر بتوانید نزدیک ترین و مطمئن ترین پیک را برای این کار به خدمت بگیرید. اینجاست که اپلیکیشن «الوپیک» به کارتان می آید؛ کافیست موبایل تان را از جیب دربیاورید و نزدیک ترین پیک دور و برتان را با آن خبر کنید.

الوپیک برای ارائه خدماتش شیوه اسنپ و سرویس های امثال آن را در پیش گرفته و از طریق اپلیکیشن و به طور آنلاین، امکان یافتن نزدیک ترین پیک های موتوری را برای کاربران ممکن می کند. در این مطلب نحوه کار با این اپلیکیشین و امکاناتش را بررسی می کنیم تا ببینیم که گرفتن پیک موتوری به این شیوه تا چه حد می تواند مفید و مقرون به صرفه باشد؟ آیا می توان به الوپیک بابت جابجایی بسته ها در سطح شهر اطمینان کرد؟ با ما همراه باشید.

تعیین مبدا و مقصد به همان سادگی اپلیکیشن های رزرو خودرو است. البته برای تعیین مقصد دقیق شاید لازم باشد که آدرس را به طور دستی بنویسید.

بعد از نصب الوپیک و ثبت نام در آن وارد منوی اصلی اپلیکیشن می شوید، محیط شیک و چشم نوازی که طراحی آن با وسواس زیادی صورت گرفته و طوری پی ریزی شده که هر فرد در مرتبه اول استفاده هم نیازی به راهنمایی نداشته باشد. اگر هم قبلا تجربه کار با اپلیکیشن هایی مثل اسنپ و تپ سی را داشته اید، استفاده از الوپیک را سریع تر یاد می گیرید.

یک گزینه بسیار خوب الوپیک امکان زمان بندی درخواست هاست

به محض ورود به اپ از منوی ساده و سر راست آن به گزینه درخواست پیک راهنمایی می شوید. با فشردن این گزینه می توانید در همان لحظه یکی از پیک های نزدیک تان را درخواست کنید، اما یک گزینه بسیار خوب دیگر هم در اختیار دارید آن هم زمان بندی است. الوپیک با تدبیری هوشمندانه این احتمال را در نظر گرفته که بعضی افراد (یا شرکت ها)  نیاز به بیش از یک پیک داشته باشند، برای همین قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده تا پیک های مهم تر را در لحظه بگیرند و پیک های کم اهمیت تر را برای آمدن زمان بندی کنند.

به جز این مزیت، الوپیک نمی خواسته که محدودیت ها برای کاربران دست و پا گیر شوند. برای همین هر تعداد پیک که بخواهید را می توانید در اپلیکیشن درخواست کنید. حتی اگر پشت سر هم پنج پیک بگیرید هم تمام شان به طور لحظه ای در اپلیکیشن قابل پیگیری هستند و در منویی مجزا ذخیره می شوند. این مزیت باعث شده که الوپیک با اختلاف زیادی نسبت به روش های سنتی کارآمدتر و مهم تر از همه برای کار آسان تر و لذت بخش تر باشد.

در الوپیک برای درخواست پیک به گزینه های متعددی دسترسی دارید. ضمن این که می توایند مسیر حرکت پیک را به طور زنده روی نقشه ببینید.

بعد از تعیین مبدا و مقصد روی نقشه به گزینه های درخواست می رسید. الوپیک امکانی فراهم کرده که هزینه را به شکل نقدی یا الکترونیکی بپردازید یا اینکه پرداختش را به گیرنده بسپارید. به جز این امکان زمان بندی درخواست پیک و فعال کردن سفر رفت و برگشتی را هم دارید. با اعمال این تنظیمات حالا باید در قسمت توضیحات اپلیکیشن آدرس و مشخصات دقیق گیرنده یا درخواست های مهم را بنویسید.

الوپیک امکانی فراهم کرده که هزینه را به شکل نقدی یا الکترونیکی بپردازید یا اینکه پرداختش را به گیرنده بسپارید

اگر بار شکننده و حساسی دارید، اگر سرعت رسیدن بار برایتان مهم است یا تمایل دارید که خودتان همراه با پیک سفر کنید را باید در توضیحات اپ بنویسید. الوپیک بسته به اطلاعات ورودی شما پیک مناسب را برایتان می فرستد و هزینه حمل را هم به همین نسبت تغییر می دهد.

به این قسمت از اپلیکیشن می توان انتقاد کوچکی وارد کرد، آن هم این که شاید بهتر بود که در منوی درخواست برای تعیین نوع و وزن بار یا برای جابجایی افراد گزینه جداگانه ای در نظر گرفته می شد تا کاربر نیازی به تایپ توضیحات اضافی یا تماس با پشتیبانی نداشته باشد. البته بعید نیست که با به روز رسانی های بعدی این گزینه ها هم به الوپیک اضافه بشوند.

تمام درخواست های شما در الوپیک در سه بخش تفکیک شده «در حال انجام»، «زمان بندی شده» و «ناموفق» ذخیره می شوند و همیشه به آن ها و اطلاعات شان مثل آدرس و نام پیک و ... دسترسی دارید.

در هر صورت با ورود این اطلاعات، پیکی برایتان انتخاب می شود و روی نقشه می توانید رسیدن آن به جایی که هستید را به طور زنده ببینید. در مسیر برگشت هم همینطور، الوپیک امکان تماشای موقعیت پیک به طور زنده در نقشه را هم برای شما فراهم کرده و حتی می توانید به سبک اسنپ مسیر پیک را با دیگران به اشتراک بگذارید. وقتی هم که بسته به دست گیرنده رسید می تواند با امضای الکترونیکی در موبایل پیک، سالم بودن بسته را تأیید کند و به اطلاع شما برساند.

الوپیک امکان تماشای موقعیت پیک به طور زنده در نقشه را هم برای شما فراهم کرده

خوشبختانه هر کدام از پیک ها یا به قول الوپیک «سفیران» این سرویس هم پروفایل مختص به خود را دارند و می توانید بسته به رفتار یا سرعت عمل در رساندن مرسوله به آن ها امتیاز بدهید. حتی اگر از عملکردشان شکایتی داشته باشید هم پشتیبانی دائمی الوپیک پاسخگوی اعتراضات و سوالات شماست.

اگر این عوامل را در کنار امکان تماشای موقعیت پیک به طور زنده در نظر بگیرید، باید بگوییم که در حال حاضر الوپیک امن ترین سرویس پیک موتوری شهر تهران محسوب می شود. اما آیا به غیر از امنیت بالا مقرون به صرفه هم هست؟

برای بررسی این موضوع را عملا تست کردیم. پیک موتوری الوپیک در کمتر از ده دقیقه به مبدأ ما که میدان انقلاب بود رسید، و در اوج ترافیک خیابان انقلاب حدودا 22 دقیقه طول کشید که با دریافت هفت هزار تومان بسته را صحیح و سالم و  به میدان امام حسین برساند. اگر مبنای مقایسه را شرکت های پیک موتوری سنتی بگذاریم، فکر می کنیم کاملا واضح است که الوپیک هم به صرفه تر است و هم دسترسی به پیک های آن با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

وقتی که بسته صحیح و سالم به دست گیرنده رسید، او می تواند با امضای الکترونیکی این موضوع را به اطلاع شما برساند تا بتوانید به پیک بسته به سرعت عملش امتیاز بدهید.

اما نکته اینجاست که شاید در بعضی مناطق تهران تعداد پیک ها زیاد نباشد و همین باعث می شود که ناچار به کمک گرفتن از پیک های محلی باشید. ضمن این که درست مثل اسنپ سفیران الوپیک هم تحت شرایط مختلف درخواست های کاربران را لغو می کنند، بنابراین نمی توانید از این که پیک گیرتان می آید یا نه اطمینان صد در صد داشته باشید. این یکی از خصوصیاتی است که شرکت های پیک موتوری محلی کمی نسبت به الوپیک در آن برتری دارند.

الوپیک «فعلا» سفارشات را در محدوده مناطق 22 گانه شهر تهران قبول می کند

نکته بعد این که الوپیک «فعلا» سفارشات را در محدوده مناطق 22 گانه شهر تهران قبول می کند. بنابراین برای ارسال پیک به شهرهای نزدیک مثل کرج و شهریار و رباط کریم و پاکدشت هنوز هم شرکت های پیک موتوری تنها گزینه های قابل اتکای موجود هستند.

اما شکی نیست که قیمت پایین، سرعت دسترسی بالا، پشتیبانی خوب و امنیت بیشتر الوپیک می توانند برگ های برنده آن نسبت به شرکت های پیک موتوری سنتی باشند. الوپیک با این سطح از امکانات یکی از قدرتمندترین استارتاپ های حال حاضر ایرانیست که خدماتش مثل اسنپ روز به روز در میان مردم بیشتر نهادینه می شود؛ سرویسی که با اینترنتی و آسان کردن کارها می تواند کسب و کارهای سنتی و خدمات بی کیفیت و قیمت بالایشان را به راحتی کنار بزند.

امکان افزایش اعتبار از طریق درگاه بانکی یکی از مزایای خوب الوپیک به شمار می رود. اگر دوستان تان را به الوپیک دعوت کنید هم می توانید کد تخفیف جایزه بگیرید.

طبیعتا خدمات موتوری الوپیک و تأثیرات آن بر جامعه را باید در مقالات جداگانه ای بررسی کرد که این مطلب جای آن نیست، اما از منظر اپلیکیشن که موضوع بحث ما بود، با چشم پوشی از یک سری مشکل قابل حل و محدودیت های کوچک، در حال حاضر باید عملکرد الوپیک را خوب و قابل قبول توصیف کنیم.

الوپیک بدون شک یکه تاز سرویس های آنلاین درخواست پیک موتوری است، اما سرویس دیگری به نام «اسنپ باکس» هم اخیرا به همین عرصه قدم گذاشته که به واسطه نام بزرگ اسنپ می تواند رقیب قوی و سرسختی برای آن باشد.

بنابراین باید دید که گردانندگان الوپیک برای رقابت با اسنپ باکس و یکه تاز ماندن در عرصه سرویس های آنلاین پیک موتوری برای آینده چه تدبیری اندیشیده اند. شکی نیست که شکل گیری یک فضای رقابتی سالم در این حوزه هم از نظر اقتصادی، هم از نظر صرفه جویی در وقت و هم ایجاد اشتغال در نهایت به سود مردم خواهد بود.

الوپیک برای اندروید را می توانید از گوگل پلی و کافه بازار و نسخه iOS را از اپ استور دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • toofaN Z
    toofaN Z | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    جدا از همه اینا اگه تو برنامه الوپیک توی قسمت (پیک رایگان) کد KDMPD رو بزنین میتونین برای 1 بار! یک پیک رایگان داشته باشین بدون هیچ هزینه ایی کافیه امتحانش کنین!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی