ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو رقیب مستقیم ایران خودرو و سایپا می شود؛ امضای قرارداد مشارکت 660 میلیون یورویی با ایدرو

رنو سال هاست که اهداف توسعه ای بلند مدتی را در بازار ایران دنبال می کند و می توان این شرکت را جدی ترین خودروساز بین المللی پیگیر فروش در بازار ایران توصیف کرد، پس ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

رنو سال هاست که اهداف توسعه ای بلند مدتی را در بازار ایران دنبال می کند و می توان این شرکت را جدی ترین خودروساز بین المللی پیگیر فروش در بازار ایران توصیف کرد، پس از تجربه همکاری نه چندان ایده آل با ایران خودرو و سایپا برای تولید و عرضه سری خودروهای ال 90 (شامل مدل تندر و ساندرو)، حالا بیش از ده ماه است که زمزمه تولید مستقل رنو در ایران به گوش می رسد و سرانجام امروز این قرارداد نهایی شده است.

سرمایه گذاری 660 میلیون یوریی رنو برای داشتن سهم 60 درصدی، مشارکت 20 درصدی ایدرو و همکاری 20 درصدی نگین خودرو به عنوان شریک فعلی وارداتی رنو از جمله مهمترین مفاد این قرارداد هستند که قرار است به تولید نسل جدید داستر و سیمبل (نسل جدید تندر90)، اشتغال زایی 3 هزار نفری و تولید 300 هزار دستگاه خودرو تا سال 2024 منجر شود.

براساس مفاد قرارداد رنو متعهد شده است که 30 درصد از این تیراژ را در بازارهای صادراتی عرضه کند اما در مورد 70 درصد باقی مانده می توان گفت که حالا رنو می تواند در مقام یک کمپانی ثروتمند اروپایی و یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، به شکل مستقل در بازار ایران تاخت و تاز کند.

تنگ شدن عرصه بر شرکت های مونتاژ کننده خودروهای چینی و سخت تر شدن شرایط رقابت برای ایران خودرو و سایپا از جمله چشم اندازهای مثبت قرارداد رنو و ایدرو به نظر می رسد. هرچند باید منتظر ماند و دید که چالش های نانوشته بازار خودرو ایران در نهایت چه بلایی سر این مشارکت می آورند.

البته در پی وقوع پیچیدگی های اجرایی فراوان در پروسه تولید و عرضه تندر 90، می توان گفت که رنو حالا دیگر در خصوص بازار ایران آبدیده شده است و تا حد زیادی با شرایط پیچیده اقتصادی کشورمان آشنایی دارد و به همین دلیل می توان به قرارداد مشارکت رنو و ایدرو بیش از قرارداد های قبلی خوشبین بود.

به روز رسانی: در تاریخ دوشنبه سیزدهم شهریور ماه اعلام شد که رنو کوئید نیز یکی دیگر ار محصولات این پروژه خواهد بود، هرچند هنوز جزئیات مشخصات فنی و ایمنی این محصول برای بازار ایران مشخص نیست و در دست مطالعه و بررسی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    رنو خودش توی دنیا حرفی برای گفتن نداره اونوقت ما رفتیم آشغالترین ماشیناشو میاریم مونتاژ میکنیم !!! ببین ما کجاییم !!! تازه هنوز رنو وضعش از ما بهتره و کیفیت خودروهاش از تولیدات داخلی ما بهتره !

    • Ghazanfar Bashokouh
      Ghazanfar Bashokouh | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

      خدمت شما عرض کنم که فعلا رنو پرفروش ترین گروه خودروسازی تو کل دنیاست.

  • super_man
    super_man | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

    بجز چند طرح خاص ماشینهای فرانسوی سابقه درخشانی در بازار جهانی ندارند ، اونها هم حسابی از بازار مسموم و غیر رقابتی ایران اطلاع دارند و فقط به فکر منافع خودشونند
    سیاست گذارهای کلان هم که خوشبختانه فقط به فکر از ما بهترون و کسب درآمد هستند
    این وسط بیچاره مردم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی