ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 9 به بوردهای SLP و باتری بزرگ تر مجهز می شود

موبایل ها هر سال قدرتمندتر از قبل می شوند و انتظار مصرف کنندگان هم از پرچمداران روز به روز بیشتر می شود. با این حال، در مورد یکی از حیاتی ترین قطعات تلفن های هوشمند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

موبایل ها هر سال قدرتمندتر از قبل می شوند و انتظار مصرف کنندگان هم از پرچمداران روز به روز بیشتر می شود. با این حال، در مورد یکی از حیاتی ترین قطعات تلفن های هوشمند امروزی یعنی باتری، پیشرفت خاصی را شاهد نیستیم.

تا زمانی که پیشرفت شگرفی در فناوری باتری به وجود نیاید، شرکت های سازنده مجبورند همیشه به دنبال فضای بیشتر برای تعبیه باتری های بزرگ تر در موبایل ها باشند. در همین رابطه، سامسونگ راهکار جدیدی را برای پرچمدار سال آینده اش یعنی گلکسی اس 9 در پیش گرفته است.

طبق گزارش منابع کره ای، سامسونگ در گلکسی اس 9 از بوردهای SLP به جای بوردهای مرسوم HDI استفاده می کند، که می تواند ابعاد مورد نیاز برای ایجاد ارتباط بین قطعات اصلی را کاهش داده و فضای بیشتری را برای باتری مهیا سازد.

طی سال های اخیر، چیپست ها و دیگر قطعات سخت افزار موبایل روز به روز کوچک تر شده، اما بوردهای اصلی تغییر چندانی نکرده اند. حال استفاده از فناوری SLP می تواند فضای درونی تلفن های هوشمند را بهینه تر سازد.

البته SLP فناوری جدیدی نیست، اما تاکنون به شکل انبوه توسط سازندگان اصلی موبایل به کار گرفته نشده. بوردهای SLP در مقایسه با فناوری HDI کنونی لایه های بیشتری را در اختیار دارند و می توانند ارتباطاتی در فاصله 15 نانومتر یا حتی کمتر را بین اجزا برقرار سازند، که به کوچک تر شدن ابعاد بورد نهایی منجر می شود.

لازم به ذکر است سامسونگ در این راه تنها نیست و اپل هم برنامه ریزی کرده تا در آیفون های سال 2018 از این فناوری بهره گیرد. با این حال، شرکت های دیگر این حوزه راه سختی را برای دستیابی به فناوری SLP پیش رو دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    یک زمانی با دریل برد رو سوراخ میکردیم ، با ماژیک روش خطوط رو میکشیدیم و بعد مینداختیم تو اسید ...
    خفن ترین و فشرده ترین قطعه مون هم آی سی هایی بودند که فاصله پایه هاشان بیشتر از یک میلیمتر بود.

    اون موقع فکر میکردیم که یک ای سی 555 یا 4011 ته مدار مجتمع هستش .....

  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    کی میتونه تعمیر کنه این برد رو?

مطالب پیشنهادی